Po sali grupy II Biedronki „fruwają”,
Codziennie śmieją się, bawią i rozrabiają.
Gniewać się na nie jest bardzo trudno
I nigdy z nimi nie jest nudno.
Każdego ranka każda Biedronka
Wchodzi do sali jak „promyk słonka”,
Przynosi uśmiech, smutki, radości,
Bo razem raźniej i świat jakby prostszy.
Wszystkie Biedronki uczyć się lubią,
Skaczą, figlują, mało kropek nie pogubią.
Lecz kiedy trzeba uważnie słuchają
I nowe rzeczy chętnie poznają.
Lubią liczenie i malowanie,
Wiersze, piosenki – każde wyzwanie.
Czasem się kłócą, lecz zawsze godzą,
Parami chłopiec z dziewczynką chodzą.
A kiedy w  28 się uśmiechają,
To wtedy panie „skrzydeł” dostają.

 

Wychowawcą grupy jest – mgr Anna Pajdak

Nauczycielem grupy jest – mgr Halina Ramult

Pomocą nauczyciela jest – Małgorzata Cieniuch

Rolę pocieszycielki pełni – Teresa Stolica


BLOK TEMATYCZNE W MIESIĄCU LISTOPADZIE

Domy i domki

Termin realizacji: 30.10-03.11.2017r.

  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z nazwami poszczególnych pomieszczeń znajdujących się w mieszkaniu,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie mowy,

 

Urządzenia elektryczne

Termin realizacji: 06-10.11.2017r.

  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego,
  • dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom,

 

A deszcz pada i pada.

Termin realizacji: 13-17.11.2017r.

  • zapoznanie ze sposobem ubierania się na spacer,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozwijanie mowy,
  • obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących wtedy zjawisk atmosferycznych,

 

Dbamy o zdrowie

Termin realizacji: 20-24.11.2017r.

  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do spożywania owoców i warzyw,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • porównywanie długości,

 

Doroty Gellner „Deszczowe zwierzaki”

Gdy pada na nosy,

gdy pada na krzaki,

to budzą się zaraz

deszczowe zwierzaki.

 

Deszczowy baranek,

deszczowy pudelek,

deszczowe zwierzaki

z deszczowych kropelek.

 

Mają worki z kałużami,

parasole za uszami.

Ciągną wielkie, srebrne kosze,

w koszach rynny i kalosze.

Skaczą sobie raz i dwa!

Na organkach

deszcz im gra!

 

„Jesienna orkiestra”

  1. Na polanie, w lesie, już pożółkła trawa,

zaraz się rozpocznie jesienna zabawa. 

Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,                               bis

 mały jeżyk podśpiewuje: bum-tra-ra-ra-ra.

 

  1. Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,

pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak. 

Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,                     bis     

mały jeżyk podśpiewuje: bum-tra-ra-ra-ra.

 

BLOKI TEMATYCZNE W MIESIĄCU PAŻDZIERNIKU

Blok tematyczny: Jesień w sadzie

Termin realizacji: 02-06.10.2017r. 

Cele ogólne:

 

 Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku

Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.

Rozwijanie mowy

Porównywanie liczebności zbiorów

Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

Rozwijanie umiejętności wokalnych

Rozwijanie umiejętności manualnych

 

Blok tematyczny:   Kolorowe warzywa

Termin realizacji: 09-13.10.2017r. 

Cele ogólne:

Zapoznanie z wybranymi darami jesieni

 Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw;- rozróżnianie ich za pomocą: wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

Rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji

Umuzykalnienie dzieci

Rozwijanie mowy i myślenia

Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej

Rozwijanie sprawności manualnej i fizycznej

 

Blok tematyczny: Nasze rodziny

Termin realizacji: 16-20.10.2017r. 

Cele ogólne: 

Podawanie informacji na temat swojej rodziny :

Podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata

 Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

Pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych

 Dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń w życiu rodziny

Zachęcanie do samodzielności w zakresie samoobsługi

Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat na podstawie ilustracji

Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 3

Doskonalenie sprawności manualnej i fizycznej

Rozwijanie umiejętności reagowania na przerwę w muzyce

 

 

Blok tematyczny: Domowi ulubieńcy

Termin realizacji: 23-27.10 2017 

Cele ogólne:

Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer

 Naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów.

Rozwijanie umiejętności klasyfikowania

Rozwijanie umiejętności wokalnych i muzycznych

Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

Rozwijanie sprawności manualnej i fizycznej

 

Piosenka „Zabawa w sadzie” (sł .i muz B.Forma)

Do sadu , do sadu,

Tam owoców wiele.

Jest tu mała Zosia

i jej przyjaciele

 

Owoce , owoce

 do kosza zbierają .

Wiedzą , ze owoce

Witaminy mają.

 

A potem, a potem

Wielka uczta będzie.

Ze smakiem owoce

Każdy zjadać będzie

 

Wiersz : „Idzie kotek” I. R. Salach

Idzie , idzie kotek mały;

doszedł do przedszkola.

Ola go znalazła w szatni

i przyniosła do nas.

 

Kotku mały , kotku szary;

możesz z nami zostać.

jeść dostaniesz, pić dostaniesz ,

krzywda cię  nie spotka.

 

 

BLOKI TEMATYCZNE W MIESIĄCU WRZEŚNIU

Pierwszy raz w przedszkolu.

Termin realizacji: 04-08.09.2017r.

  • Rozwijanie mowy;
  • Zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich;
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych;

Jestem przedszkolakiem.

Termin realizacji: 11-15.09.2017r

  • Rozwijanie mowy;
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów;
  • Kształtowanie poczucia rytmu;
  • Rozwijanie sprawności manualnej;
  • Zachęcanie do samodzielnego ubierania i rozbierania się;

Bezpieczne ulice.

Termin realizacji: 18-22.09.2017r

  • Rozwijanie umiejętności liczenia;
  • Umuzykalnienie dzieci;
  • Doskonali orientacje i spostrzegawczość;
  • Słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat;
  • Nazywa pojazdy uprzywilejowane;
  • Dowiaduje się do kogo zwrócić się o pomoc w razie wypadku. Poznaje numery alarmowe;
  • Uczy się bezpiecznego poruszania po drogach;

 

Nadeszła jesień

Termin realizacji: 25-29.09.2017r.

  • Obserwowanie środowiska przyrod-niczego; zwracanie uwagi na dominują-cą kolorystykę, zmiany, jakie zaszły w przyrodzie;
  • Oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
  • Zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody;
  • Dostrzeganie rytmu i jego kontynuowanie;

 

„Jestem małym przedszkolakiem”

Ref:  Jestem małym przedszkolakiem,

ale dużo już potrafię.

Ja się uczę, gdy się bawię,

bo w zabawie jest ciekawie.

  1. Umiem biegać na paluszkach,

Umiem stać na jednej nodze.

Umiem siebie narysować,

Umiem jeść widelcem, nożem.

Ref:  Jestem małym przedszkolakiem….

  1. Umiem buty zasznurować,

Umiem zapiąć już guziki.

Umiem wiersz wyrecytować

I  zatańczyć w takt muzyki.

Ref: Jestem małym przedszkolakiem….

 

Suchorzewska Irena  „Mam trzy latka”

Mam trzy latka, trzy i pół

brodą sięgam ponad stół.

Do przedszkola chodzę z workiem

i mam znaczek z muchomorkiem.

 

Pantofelki ładnie zmieniam,

myję ręce do jedzenia.

Zjadam wszystko z talerzyka,

tańczę, kiedy gra muzyka.

 

Umiem wierszyk o koteczku,

o tchórzliwym koziołeczku,

i o piesku co był w polu,

nauczyłam się w przedszkolu.