Po sali grupy II Biedronki „fruwają”,
Codziennie śmieją się, bawią i rozrabiają.
Gniewać się na nie jest bardzo trudno
I nigdy z nimi nie jest nudno.
Każdego ranka każda Biedronka
Wchodzi do sali jak „promyk słonka”,
Przynosi uśmiech, smutki, radości,
Bo razem raźniej i świat jakby prostszy.
Wszystkie Biedronki uczyć się lubią,
Skaczą, figlują, mało kropek nie pogubią.
Lecz kiedy trzeba uważnie słuchają
I nowe rzeczy chętnie poznają.
Lubią liczenie i malowanie,
Wiersze, piosenki – każde wyzwanie.
Czasem się kłócą, lecz zawsze godzą,
Parami chłopiec z dziewczynką chodzą.
A kiedy w  28 się uśmiechają,
To wtedy panie „skrzydeł” dostają.

 

Wychowawcą grupy jest – Karolina Daśko

Nauczycielem grupy jest – Karolina Stasińska- Golon

Pomocą nauczyciela jest – Joanna Rutecka

Rolę pocieszycielki pełni – Halina Eliasz

 


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

Temat kompleksowy : Dary Jesieni  1 – 12.10.2018

  • Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.
  • Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka – operowanie Kalendarzem Pogody
  • Poznanie budowy drzewa oraz grzybów jadalnych i trujących
  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej – wykonanie pracy plastycznej paluszkami
  • Rozwijanie umiejętności manualnych po przez operowanie masą plastyczną
  • Nauka wiersza na pamięć – słuchanie i omawianie utworu H. Zdzitowieckiej „Jeż”
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania elementów
  • Zorganizowanie wycieczki do lasu lub parku : zbieranie liści, nazywanie drzew oraz roślin

Temat kompleksowy : Dbamy o zdrowie – warzywa i owoce   15 – 26.10.2018

  • Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem
  • Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną
  • Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców
  • Nauka słów i melodii piosenki „Pasowanie”
  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody – kosztowanie degustowanie warzyw oraz owoców – poznawanie ich budowy
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych
  • Kształtowanie intuicji matematycznych – stosowanie pojęć dużo/ mało
  • Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów
  • Uważne słuchanie wiersza Jana Brzechwy „Warzywa”
  • Organizacja grupowej uroczystości „Pasowanie na Przedszkolaka”

NAUCZYMY SIĘ PIOSENKI

„PASOWANIE”

Właśnie dziś w przedszkolu będzie pasowanie, będzie pasowanie

Hop, Hop Tra la la

Przedszkolakiem będę ja!

Właśnie dziś w przedszkolu będzie pasowanie, będzie pasowanie

Hop, Hop Tra la la

Przedszkolakiem będę ja!

 

NAUCZYMY SIĘ WIERSZA

„JEŻ” H. ZDZITOWIECKA

Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za groźny zwierz?
To jest jeż, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
to pod listkiem, to pod trawą,
gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż – tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze,
łapie myszy, węże, chrząszcze…
Gdy zimowe przyjdą dni,
zagrzebany w liściach śpi. 

 


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

  • Zapoznanie się dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy, a także z salą.

 

  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.

 

  • Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.

 

  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia.

 

  • Wzbudzenie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.

 

  • Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

 

  • Nauka bezpiecznego poruszania się po schodach.

 

  • Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie.

 

  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.

 

  • Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad tam obowiązujących.

 

  • Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.

 

  • Doskonalenie analizatora słuchowego, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia.

NAUCZYMY SIĘ PIOSENKI

„ZNASZ ZWIERZĄTKO”

  1. Znasz zwierzątko ze skrzydłami i czarnymi kropeczkami? Ref. Tak, znam dobrze biedroneczki, są czerwone i w kropeczki
  2. Znasz zwierzątko jak okruszek, jeszcze mniejsze niż paluszek? Ref. Tak, znam dobrze biedroneczki, są czerwone i w kropeczki

 

  1. Znasz zwierzątko, co do nieba frunie po kawałek chleba? Ref. Tak, znam dobrze biedroneczki, są czerwone i w kropeczki

NAUCZYMY SIĘ WIERSZA

„MAM TRZY LATKA”

Mam trzy latka, trzy i pół, sięgam głową ponad stół,
mam fartuszek z muchomorkiem, do przedszkola chodzę z workiem.

Umiem pantofelki zmieniać, rączki myję do jedzenia,
ładnie żegnam się i witam, tańczę kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku, o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu nauczyłam się w przedszkolu.