Po sali grupy II Biedronki „fruwają”,
Codziennie śmieją się, bawią i rozrabiają.
Gniewać się na nie jest bardzo trudno
I nigdy z nimi nie jest nudno.
Każdego ranka każda Biedronka
Wchodzi do sali jak „promyk słonka”,
Przynosi uśmiech, smutki, radości,
Bo razem raźniej i świat jakby prostszy.
Wszystkie Biedronki uczyć się lubią,
Skaczą, figlują, mało kropek nie pogubią.
Lecz kiedy trzeba uważnie słuchają
I nowe rzeczy chętnie poznają.
Lubią liczenie i malowanie,
Wiersze, piosenki – każde wyzwanie.
Czasem się kłócą, lecz zawsze godzą,
Parami chłopiec z dziewczynką chodzą.
A kiedy w  28 się uśmiechają,
To wtedy panie „skrzydeł” dostają.

 

Wychowawcą grupy jest – mgr Anna Pajdak

Nauczycielem grupy jest – mgr Halina Ramult

Pomocą nauczyciela jest – Małgorzata Cieniuch

Rolę pocieszycielki pełni – Teresa Stolica


BLOKI TEMATYCZNE W MIESIĄCU CZERWCU

 

Temat kompleksowy: Dziecięce przyjaźnie

Termin realizacji: 04.06 -15.06 .2018

 

Cele ogólne:

rozwijanie mowy

zintegrowanie dzieci

rozwijanie umiejętności liczenia

rozwijanie sprawności manualnej

umuzykalnianie dzieci

rozwijanie sprawności fizycznej

 

 

Temat kompleksowy:  Nadchodzą wakacje

Termin realizacji:18.06-29.06. 2018

 

Cele ogólne:

rozwijanie mowy i myślenia

rozwijanie umiejętności liczenia

rozwijanie sprawności manualnej

umuzykalnianie dzieci

rozwijanie sprawności fizycznej

poznanie niebezpieczeństw grożących podczas wakacyjnych zabaw

 

 

WIERSZE

Piłka  D.Gellner

Po cichutku, po kryjomu,
Wyskoczyła piłka z domu.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przeskoczyła świata pół.

Zatrzymała się pod płotem,
Zatańczyła z burym kotem.
Hop! Hop! Raz i dwa!
Obudziła złego psa!

 

Wakacyjne rady W. Badalska

Głowa nie jest od parady 
I służyć ci musi dalej. 
Dbaj więc o nią i osłaniaj, 
Kiedy słońce pali. 

Płynie w rzece woda, 
Chłodna, bystra, czysta. 
Tylko przy dorosłych 
Z kąpieli korzystaj. 

Jagody nieznane 
Gdy zobaczysz w borze, 
Nie zrywaj! Nie zjadaj, 
Bo zatruć się możesz. 

Urządzamy grzybobranie. 
Jaka rada stąd wynika? 
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz, 
Nie wkładaj do koszyka. 

Biegać boso- przyjemnie, 
Ale ważna rada: 
Idąc na wycieczkę 
Dobre buty wkładaj! 

 

PIOSENKI

Piosenka. „Co kto lubi?”

 

  1. Jabłka w cieście lubi Grześ,

    a ja wolę budyń jeść.

    Każdy przecież co innego

    ma ulubionego.

  1. Grzesiek lubi gonić psa,

    ja za piłką hopsasa.

    Każdy przecież co innego

    ma ulubionego.

  1. Grzesiek do rakiety wsiadł,

    a ja pieszo zwiedzam świat.

    Każdy przecież co innego

    ma ulubionego.

  1. Ja coś lubię, a ty nie,

    ty coś wolisz, a ja nie.

    Każdy lubi co innego

    i to sprawa jego.

 

Piosenka- „Z motylem na głowie”

 

  1. Mały człowiek tak jak ja też zachcianki swoje ma.

    Więc wam powiem bardzo szczerze: lubię jeździć na rowerze.

 

Ref.: Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.

        Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

        Jadą sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

        Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.

 

  1. Czapka z daszkiem kryje mnie, na tej czapce kropki dwie.

    A na nosie, to nie czary, na słoneczko okulary.

 

Ref.: Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.

        Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

        Jadą sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

        Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.

 

  1. Jedzie ze mną pluszak pies, w torbie coś pysznego jest.

    Żuję gumę, mrużę oczy, a mój rower wciąż się toczy.

 

Ref.: Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.

        Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

        Jadę sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

        Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.

 

 


MAJ

Temat kompleksowy: MUZYKA NA ŁĄCE

Data: 07.05-11.05.2018r; 14-18.05.2018r.

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • umuzykalnienie dzieci;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie wyobraźni;
  • porównywanie liczebności zbiorów;
  • rozpoznawanie rośliny i zwierzęta żyjących na łące;
  • zwrócenie uwagi na przystosowanie zwierząt do życia w danym środowisku;
  • uświadomienie istnienia różnych narządów zmysłów;

 

Temat kompleksowy: MOJA RODZINA MÓJ KRAJ

Data:; 21-25.05.2018r.; 28.05-01.06.2018r

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
  • umuzykalnienie dzieci;
  • rozwijanie sprawności manualne;
  • rozpoznawanie i nazywanie barw;
  • współpracuje z grupa;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • zapoznanie z symbolami narodowymi;
  • próbuje rozpoznawać i nazywać emocje, rozumie znaczenie okazywania miłości najbliższym;
  • opowiada o zajęciach i pracy zawodowej rodziców;
  • aktywnie uczestniczy w przygotowaniach uroczystości z okazji dnia mamy i taty;
  • pokonuje nieśmiałość, występując przed publicznością;

 

  1. Stadtmüller „Zielone żabki”

Zielone żabki

nad zielonym stawem

urządziły sobie

zieloną zabawę.

W zielone się listki

ślicznie wystroiły

i w zielonej trawie

walczyka tańczyły.

A kiedy pod wieczór

były już zmęczone,

to z pasikonikiem

zagrały w… zielone

 

Żabki”
Ref. Rade, rade, rade,
kum, kum, kum.
Rade, rade, rade,
kum.

1. W ogródku skaczą żabki,
klaszczą w zielone łapki.
I cieszą się, i cieszą się,
że pada deszcz. /bis

Ref. Rade, rade, rade…

2. A podczas wielkiej burzy
wskakują do kałuży.
I cieszą się, i cieszą się,
że pada deszcz. /bis

Ref. Rade, rade, rade…

3. Zatańczcie, żabki, w kole,
pod dużym parasolem.
I cieszcie się, i cieszcie się,
że pada deszcz. /bis

Ref. Rade, rade, rade…

 


BLOKI TEMATYCZNE W MIESIĄCU KWIETNIU

Temat kompleksowy: Wiosna, Wiosna.

Termin realizacji:03.04-13.04 .2018

Cele ogólne:

rozwijanie mowy

rozwijanie umiejętności szeregowania

rozwijanie umiejętności liczenia

rozwijanie sprawności manualnej

umuzykalnianie dzieci

poznanie zwierząt hodowanych na wsi

wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi

 

Temat kompleksowy:  Ochrona przyrody

Termin realizacji:16.04-27.04. 2018

Cele ogólne:

rozwijanie mowy

rozwijanie umiejętności liczenia

rozwijanie sprawności manualnej

umuzykalnianie dzieci

poznanie zagrożeń dla środowiska  przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi

zapoznanie ze sposobami ochrony  przyrody

 

Temat kompleksowy: W świecie teatru

Termin realizacji: 30.04 – 04.05. 2018

Cele ogólne:

rozwijanie mowy

rozwijanie umiejętności liczenia

rozwijanie sprawności manualnej

umuzykalnianie dzieci

poznanie wystroju teatru( kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących  (aktor, reżyser, scenograf)

 

Wiersz

 

Śmieciu precz. S. Karaszewski

Gdy rano słońce świeci,
wybiegają na dwór dzieci.
Miotły, szczotki idą w ruch,
bo dokoła wielki brud.
Śmieciu precz, brudzie precz!
Ład, porządek dobra rzecz!
Tu papierek od cukierka.
Tam po soku jest butelka.
Ówdzie puszka po napoju.
I pudełko może twoje.
Żyć nie można w bałaganie.
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj śmieciu do śmietnika.
Bałaganie, brudzie znikaj!

 

Piosenki:

Piosenka” Na podwórku” Autor: Bożena Forma
 

 

1.     Na podwórku mieszka kaczka
bardzo głodna nieboraczka.
Krzyczą kury i indyczki,
kogut, gęsi i perliczki.2. Wszyscy pusto w brzuchach mają,
gospodarza wciąż wzywają.
Gdzie się podział pan gospodarz?
Kiedy nam śniadanie poda.Ref: Wtem gospodarz się pojawia,
daje karmę sypie ziarna.
Do poideł wodę wlewa.
Czy wam jeszcze czegoś trzeba?

3. Konik z worka skubie siano.
Trawę woli cielak z mamą,
pani koza z koźlątkami
oraz owca z jagniętami.

4. Brzuszki wszyscy napełnili,
jedząc trochę się zmęczyli.
Kwoka z dziećmi odpoczywa
w chłodnym miejscu się ukrywa.

Ref: Wtem gospodarz…

 

 

Piosenka „Bez ptaszków i żab”

  1. Gdy nadchodzi wiosny czas,

rozśpiewany cały las,

bo na każdym drzewie ptak ,

a pod drzewem dziesięć żab .

Hałasują : ćwir , ćwir , ćwir,

hałasują : rech ,rech , rech

gdyby tak nie było ich

milczałby zielony mech .

 

Ref: Jaki byłby ten nasz świat

bez wróbelków i bez żab ?

Jaki byłby rano świt ,

gdyby nam nie ćwierkał nikt ,

 nie kumkał nikt

 

2.Jakiż inny  byłby  dzień ?

Tylko słońce, tylko cień,

auta szum i burzy grzmot ,

samolotu głośny lot

i spieszący ludzi tłum ,

wiejącego wiatru śmiech

i żadnego ćwir , ćwir, ćwir

i żadnego rech , rech  ,rech .

 

Ref: Jaki byłby…

 

 


Marzec

Kiedy żyły dinozaury?

26.02- 02.03.2018r  ; 05-09.03.2018r.

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie sprawności manualnych;
  • zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów;
  • umuzykalnienie dzieci;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;

 

Wiosna tuż-tuż

12-16.03.2018r.;19-23.03.2018r

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
  • umuzykalnienie dzieci;
  • rozwijanie sprawności manualne;
  • rozpoznawanie i nazywanie barw,
  • zakłada uprawę kwiatów i potrafi ja pielęgnować;
  • obserwuje i nazywa zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną;
  • współpracuje z grupa, tworząc prace plastyczne i uczestnicząc we wspólnych zabawach;

 

Kogo zmoczył wielkanocny zajączek?

26-30.03.2018r

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • umuzykalnienie dzieci;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • poznaje zwyczaje i tradycje wielkanocne;
  • klasyfikuje przelicza elementy;
  • zakłada uprawę i potrafi ją pielęgnować;
  • uczestniczy w zabawach badawczych i próbuje samodzielnie wyciągać wnioski;

 


  1. Formy „Prośba do słonka”

Malutka główka krokusa

nad śniegiem się pojawiła.

To znaczy, że już wkrótce

 przybędzie wiosna miła.

Słoneczko nasze kochane,

 bardzo cię prosimy,

ogrzewaj mocno ziemię,

 zacieraj ślady zimy.

 Pod śniegiem mocno bije

pani przyrody serce.

 Słoneczko, wyślij promienie,

daj ciepła jak najwięcej.

Urośnie młoda trawa,

 rozwiną się pąki na drzewach.

 Dla ciebie, miłe słoneczko,

każdy ptaszek zaśpiewa

 

„Deszczyk”

 

  1. Kapu, kapu, pada deszcz,

strugi lecą z nieba. 

A ja jednak powiem wam, 

martwić się nie trzeba.

 

Re.: Weź parasol zaraz do ręki, 

włóż na nogi kalosze. 

Zanuć słowa tej piosenki 

i wesoło ruszaj w drogę.

 

  1. Kapu, kapu, kapu, kap,

deszczyk z nieba leci,

w kroplach deszczu,

 nucąc tak,  idą sobie dzieci.

 

 Re.: Weź parasol…

 

  • Kapu, kapu, pada deszcz,

wszystko mokre wkoło.

Przez kałuże sobie skacz, 

śmiejąc się wesoło.

 

 Re.: Weź parasol

 

„Wielkanocne cuda”

 

  1. Stoi już w koszyku

cukrowy baranek.  

Brakuje nam jeszcze  

zdobionych pisanek.

 

 Ref.: Pisanki, pisanki,  

wielkanocne cuda.  

Ja maluję złotą,  

twoja będzie ruda.

 

  1. Śmieje się wesoło

cukrowy baranek,  

bo w jego koszyczku 

 pełno jest pisanek.

 

Ref.: Pisanki, pisanki…

 


BLOKI TEMATYCZNE W MIESIĄCU LUTYM

Temat kompleksowy: Zabawy na śniegu

Termin realizacji: 29.01-02.02

 

Cele ogólne:

rozwijanie mowy

rozwijanie sprawności manualnej

rozwijanie orientacji przestrzennej

rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce, interpretowania piosenki za pomocą ruchu

zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu.

 

Temat kompleksowy: Tak mija nam czas

Termin realizacji: 05.02-09.02

 

Cele ogólne:

rozwijanie mowy

dostrzeganie cykliczności dnia i nocy

rozwijanie sprawności manualnej

umuzykalnianie dzieci

 

Temat kompleksowy: Poznajemy kosmos

Termin realizacji: 12.02-16.02

 

Cele ogólne:

rozwijanie mowy

umuzykalnienie dzieci

rozwijanie umiejętności liczenia

rozwijanie sprawności manualnej

 

Temat kompleksowy: Poznajemy zwierzęta

Termin realizacji: 19.02-23.02

 

Cele ogólne:

rozwijanie mowy i myślenia

rozwijanie sprawności manualnej

umuzykalnienie dzieci

rozwijanie umiejętności klasyfikowania

 

Wiersz

„JESTEM DUŻY”- D. Gellner

Jestem duży!
Byłem mały!
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
Uśmiechałem się do wróżki
i urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taki mały!

 

Piosenki :

Piosenka „ Usypianka”

1.Noc po świecie chodzi, kołysanki śpiewa

Stary niedźwiedź mocno chrapie, mysz pod miotła ziewa

 

Ref :Nocka chodzi na paluszkach, cichutko się skrada.

Pod poduszkę najpiękniejsze sny dla wszystkich wkłada.

 

2. Już uśpiła swym śpiewaniem w wózeczkach laleczki.

Zasnął tez pajacyk mały, misie i książeczki.

 

Ref :Nocka chodzi na paluszkach, cichutko się skrada.

Pod poduszkę najpiękniejsze sny dla wszystkich wkłada.

 

 

Piosenka „Dżungla”

 

I .Dżungla ,dżungla ,taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo, wielkiej dżungli pan.

Ref. Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

II. Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Ref. Strusie mu się w pas kłaniają…

 

 Piosenka –„Skacze zając”  Autor: Bożena Forma
 
 

1. Skacze zając kic, kic, kic
pomiędzy drzewami.
Pobaw się, pobaw się
dziś zajączku z nami. 

2. Skaczą dzieci hop, hop, hop
skaczą jak zające.
Wszyscy dziś bawią się
wesoło na łące.
 

 

 


BLOKI TEMATYCZNE W MIESIĄCU  GRUDNIU 

 

Temat kompleksowy: W oczekiwaniu na Świętego Mikołaja

Termin realizacji: 04.12.2017 – 08.12.2017

Cele ogólne:

 zapoznanie z tradycją wręczania prezentów z okazji Mikołajek

rozwijanie sprawności rąk

rozwijanie analizy wzrokowej

rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce, interpretowania piosenki za pomocą ruchu

rozwijanie pamięci

rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem,

rozwijanie umiejętności segregowania przedmiotów,

rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3,

wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole.

 

Temat kompleksowy: Zima biała

Termin realizacji: 11.12.2017 – 15.12.2017

Cele ogólne:

– zapoznanie z oznakami nowej pory roku

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności porównywania wielkości

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie pamięci ruchowej

– rozwijanie pamięci słuchowej

 

Temat kompleksowy:  Święta tuz tuz

Termin realizacji: 18.12.2017 – 22.12.2017

Cele ogólne :

Poznanie tradycji związanych ze świętami

Rozpoznawanie oraz nazywanie kolorów

Rozwijanie spostrzegawczości

Uwrażliwienie na pauzę muzyczną

Rozwijanie sprawności manualnej oraz fizycznej

Rozwijanie umiejętności tworzenia akompaniamentu do piosenki

Rozwijanie mowy

Rozwijanie pamięci świecie  wzrokowej oraz spostrzegawczości

 

Temat kompleksowy:  W  Święcie baśni

Termin realizacji: 27.12.2017 – 29.12.2017

Cele ogólne :

Rozwijanie mowy

Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3

Rozwijanie sprawności fizycznej

 

 PIOSENKA „ŚWIĄTECZNA CHOINKO”

I. Świąteczna choinko, w bombkowej sukience,
   przyjechałaś z Mikołajem,  by nas było więcej.
   Przyjechałaś z Mikołajem, teraz bawisz nas. 
    
Ref. Hej, kolęda, śpiewamy wesoło.
        Hej, kolęda, śpiewamy radośnie.
        Hej, kolęda, śpiewają dzieciaki.
        Hej, kolęda, śpiewa cały świat. 

II. Świąteczna choinko, teraz jest wesoło,
    Zatańczymy z Mikołajem, zatańczymy w koło.
    Zatańczymy z Mikołajem, zatańczymy wraz. 
Wiersz                                                                                                

„Spacer maluchów” – I Sucharzewska

Pada śnieżek biały ,puszysty i suchy,

Idą a spacerek z przedszkola maluchy

Pada śnieżek biały, już jest po kolana.

Lepią dzieci razem śmiesznego bałwana

Ulepiły pięknie:

–  Do widzenia panu!

Jutro znów przyjdziemy, zaraz po śniadaniu! 

 

 

BLOK TEMATYCZNE W MIESIĄCU LISTOPADZIE

Domy i domki

Termin realizacji: 30.10-03.11.2017r.

  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z nazwami poszczególnych pomieszczeń znajdujących się w mieszkaniu,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie mowy,

 

Urządzenia elektryczne

Termin realizacji: 06-10.11.2017r.

  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego,
  • dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom,

 

A deszcz pada i pada.

Termin realizacji: 13-17.11.2017r.

  • zapoznanie ze sposobem ubierania się na spacer,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozwijanie mowy,
  • obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących wtedy zjawisk atmosferycznych,

 

Dbamy o zdrowie

Termin realizacji: 20-24.11.2017r.

  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do spożywania owoców i warzyw,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • porównywanie długości,

 

Doroty Gellner „Deszczowe zwierzaki”

Gdy pada na nosy,

gdy pada na krzaki,

to budzą się zaraz

deszczowe zwierzaki.

 

Deszczowy baranek,

deszczowy pudelek,

deszczowe zwierzaki

z deszczowych kropelek.

 

Mają worki z kałużami,

parasole za uszami.

Ciągną wielkie, srebrne kosze,

w koszach rynny i kalosze.

Skaczą sobie raz i dwa!

Na organkach

deszcz im gra!

 

„Jesienna orkiestra”

  1. Na polanie, w lesie, już pożółkła trawa,

zaraz się rozpocznie jesienna zabawa. 

Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,                               bis

 mały jeżyk podśpiewuje: bum-tra-ra-ra-ra.

 

  1. Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,

pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak. 

Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,                     bis     

mały jeżyk podśpiewuje: bum-tra-ra-ra-ra.

 

BLOKI TEMATYCZNE W MIESIĄCU PAŻDZIERNIKU

Blok tematyczny: Jesień w sadzie

Termin realizacji: 02-06.10.2017r. 

Cele ogólne:

 

 Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku

Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.

Rozwijanie mowy

Porównywanie liczebności zbiorów

Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

Rozwijanie umiejętności wokalnych

Rozwijanie umiejętności manualnych

 

Blok tematyczny:   Kolorowe warzywa

Termin realizacji: 09-13.10.2017r. 

Cele ogólne:

Zapoznanie z wybranymi darami jesieni

 Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw;- rozróżnianie ich za pomocą: wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

Rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji

Umuzykalnienie dzieci

Rozwijanie mowy i myślenia

Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej

Rozwijanie sprawności manualnej i fizycznej

 

Blok tematyczny: Nasze rodziny

Termin realizacji: 16-20.10.2017r. 

Cele ogólne: 

Podawanie informacji na temat swojej rodziny :

Podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata

 Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

Pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych

 Dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń w życiu rodziny

Zachęcanie do samodzielności w zakresie samoobsługi

Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat na podstawie ilustracji

Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 3

Doskonalenie sprawności manualnej i fizycznej

Rozwijanie umiejętności reagowania na przerwę w muzyce

 

 

Blok tematyczny: Domowi ulubieńcy

Termin realizacji: 23-27.10 2017 

Cele ogólne:

Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer

 Naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów.

Rozwijanie umiejętności klasyfikowania

Rozwijanie umiejętności wokalnych i muzycznych

Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

Rozwijanie sprawności manualnej i fizycznej

 

Piosenka „Zabawa w sadzie” (sł .i muz B.Forma)

Do sadu , do sadu,

Tam owoców wiele.

Jest tu mała Zosia

i jej przyjaciele

 

Owoce , owoce

 do kosza zbierają .

Wiedzą , ze owoce

Witaminy mają.

 

A potem, a potem

Wielka uczta będzie.

Ze smakiem owoce

Każdy zjadać będzie

 

Wiersz : „Idzie kotek” I. R. Salach

Idzie , idzie kotek mały;

doszedł do przedszkola.

Ola go znalazła w szatni

i przyniosła do nas.

 

Kotku mały , kotku szary;

możesz z nami zostać.

jeść dostaniesz, pić dostaniesz ,

krzywda cię  nie spotka.

 

 

BLOKI TEMATYCZNE W MIESIĄCU WRZEŚNIU

Pierwszy raz w przedszkolu.

Termin realizacji: 04-08.09.2017r.

  • Rozwijanie mowy;
  • Zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich;
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych;

Jestem przedszkolakiem.

Termin realizacji: 11-15.09.2017r

  • Rozwijanie mowy;
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów;
  • Kształtowanie poczucia rytmu;
  • Rozwijanie sprawności manualnej;
  • Zachęcanie do samodzielnego ubierania i rozbierania się;

Bezpieczne ulice.

Termin realizacji: 18-22.09.2017r

  • Rozwijanie umiejętności liczenia;
  • Umuzykalnienie dzieci;
  • Doskonali orientacje i spostrzegawczość;
  • Słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat;
  • Nazywa pojazdy uprzywilejowane;
  • Dowiaduje się do kogo zwrócić się o pomoc w razie wypadku. Poznaje numery alarmowe;
  • Uczy się bezpiecznego poruszania po drogach;

 

Nadeszła jesień

Termin realizacji: 25-29.09.2017r.

  • Obserwowanie środowiska przyrod-niczego; zwracanie uwagi na dominują-cą kolorystykę, zmiany, jakie zaszły w przyrodzie;
  • Oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
  • Zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody;
  • Dostrzeganie rytmu i jego kontynuowanie;

 

„Jestem małym przedszkolakiem”

Ref:  Jestem małym przedszkolakiem,

ale dużo już potrafię.

Ja się uczę, gdy się bawię,

bo w zabawie jest ciekawie.

  1. Umiem biegać na paluszkach,

Umiem stać na jednej nodze.

Umiem siebie narysować,

Umiem jeść widelcem, nożem.

Ref:  Jestem małym przedszkolakiem….

  1. Umiem buty zasznurować,

Umiem zapiąć już guziki.

Umiem wiersz wyrecytować

I  zatańczyć w takt muzyki.

Ref: Jestem małym przedszkolakiem….

 

Suchorzewska Irena  „Mam trzy latka”

Mam trzy latka, trzy i pół

brodą sięgam ponad stół.

Do przedszkola chodzę z workiem

i mam znaczek z muchomorkiem.

 

Pantofelki ładnie zmieniam,

myję ręce do jedzenia.

Zjadam wszystko z talerzyka,

tańczę, kiedy gra muzyka.

 

Umiem wierszyk o koteczku,

o tchórzliwym koziołeczku,

i o piesku co był w polu,

nauczyłam się w przedszkolu.