Wychowawca: mgr Anna Kaszubowska

Nauczyciel: mgr Anna Miszewska

Pomoc nauczyciela: Anna Bednarczyk

 

 

 

 

 

 


Temat kompleksowy: ,,Dary jesieni”

Termin: 1.10.2018-12.10.2018

Cele:

  • Rozpoznawanie i nazywanie gatunków fauny leśnej oraz drzew rosnących w Polsce. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody
  • Dostrzeganie i opisywanie zmian zachodzących w przyrodzie, związanych z porą roku
  • Rozpoznawanie i nazywanie zjawisk pogodowych
  • Słuchanie i śpiewanie piosenek. Uczestniczenie w zabawach przy muzyce. Doskonalenie poczucia rytmu
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • Układanie kompozycji z materiału przyrodniczego, konstruowanie gier
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania sekwencji
  • Słuchanie utworów literackich. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu
  • Postrzeganie książki, jako cennego źródła informacji
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych- nabywanie ogólnej sprawności i zwinności fizycznej dziecka
  • Uczestniczenie w zabawach darmowych
  • Wdrażanie do nauki czytania i pisania poprzez zabawę: rozpoznawanie liter, globalne czytanie wyrazów. Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny. Rozpoznawanie głosek w nagłosie i wygłosie
  • Wprowadzenie liter „e” oraz „i”
  • Przybliżenie aspektu porządkowego liczby naturalniej. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie zbiorów
  • Monografia liczby 3
  • Doskonalenie motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych, dbałość o ich estetykę
  • Dokonywanie pomiarów i porównywania długości
  • Stwarzanie sytuacji budujących wrażliwość estetyczną dziecka w odniesieniu do sfer aktywności plastycznej człowieka
  • Dostrzeganie kształtów wśród nachodzących na siebie konturów. Układanie obrazków z części

 

Temat kompleksowy: ,,Dbamy o zdrowie-owoce i warzywa”

Termin: 15.10.2018-26.10.2018

Cele:

  • Wyodrębnianie spośród roślin zbiorów warzyw i owoców oraz nazywanie ich
  • Dostrzeganie i opisywanie zmian zachodzących w przyrodzie, związanych z porą roku
  • Porządkowanie obrazków zgodnie z następstwem czasowym, dostrzegając związki przyczynowo- skutkowe
  • Uczestnictwo z zabawach muzycznych, doskonalenie poczucia rytmu. Nauka piosenek
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • Układanie kompozycji z materiału przyrodniczego w kącikach przyrody. Tworzenie prac przestrzennych
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania sekwencji
  • Słuchanie utworów literackich. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu
  • Poszerzanie wiedzy na temat świata roślin poprzez korzystanie z książek i albumów przyrodniczych
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych- nabywanie ogólnej sprawności i zwinności fizycznej dziecka
  • Uczestniczenie w zabawach darmowych
  • Wdrażanie do nauki czytania i pisania poprzez zabawę: rozpoznawanie liter, globalne czytanie wyrazów. Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny’, analiza i synteza słuchowa
  • Wdrażanie do nauki pisania: ćwiczenia grafomotoryczne, pisanie litery po śladzie
  • Wprowadzenie liter „m” oraz „t”
  • Przybliżenie aspektu porządkowego liczby naturalniej. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie zbiorów, segregowanie ich wg danej cechy. Tworzenie zbiorów
  • Monografia liczby 4
  • Doskonalenie motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych, dbałość o ich estetykę
  • Dokonywanie pomiarów i porównywania ciężaru przedmiotów, dokonywanie pomiarów i stosowanie określenia dotyczącego ciężkości
  • Stwarzanie sytuacji budujących wrażliwość estetyczną dziecka w odniesieniu do wytworów plastycznych kolegów z grupy

 

 

Piosenki:

„Malowała jesień”

  1. Malowała jesień w parku wszystkie liście,

na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,

na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

  1. Przyleciała sroczka i usiadła z boku,

przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,

przyglądała się jak jesień barwi wszystko wokół.

  1. Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie,

kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.

La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,

kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie

 

 

 

„Owocowy blues”

 

 

  1. Na zmartwienia i na żale

dżem ci zrobi doskonale,

bowiem w dżemie

siła drzemie.

Owocowy blues!

 

Ref.: Blues, blues, blues owocowy,

taniec pyszny to i zdrowy,

słodki jak jabłkowy mus!

Owocowy blues!

 

  1. Na zgryzoty i kłopoty

bardzo dobre są kompoty,

czy śliwkowe, czy gruszkowe

każdy o tym wie!

 

Ref.: Blues, blues, blues owocowy…

 

  1. Chcesz być silny tak jak smok,

owocowy tankuj sok!

Malinowy, porzeczkowy,

każdy dobry jest!

 

Ref.: Blues, blues, blues owocowy,

taniec pyszny to i zdrowy,

słodki jak jabłkowy mus!

Owocowy blues!

Owocowy blues! Oh ye…

 


Temat kompleksowy: ,, Przyjacielem być – przyjaciela mieć”

Termin: 24.09.2018-28.09.2018

Cele:

  • słuchanie utworów literackich
  • wykonywanie prac plastycznych
  • układanie kompozycji z materiału przyrodniczego
  • odtwarzanie kompozycji na podstawie wzoru
  • wprowadzenie liter „a” i „o”
  • rozpoznawanie kolorów podstawowych i pochodnych
  • uczestnictwo w obserwacjach i zabawach badawczych
  • tworzenie zbiorów i podawanie ich liczebność, przeliczanie elementów
  • określanie kierunków na kartce
  • uczestniczenie w zabawach dramowych
  • doskonalenie sprawności fizycznej
  • wyszukiwanie różnic na obrazkach
  • nakrywanie do stołu
  • przestrzeganie reguł w czasie zabaw i gier
  • wyrażanie uczuć i przeżyć za pomocą niewerbalnych środków wyrazu
  • dokonywanie oceny postepowania bohaterów literackich
  • odczytywanie stanów emocjonalnych innych osób
  • rozumienie znaczenia przyjaźni
  • dokonywanie analizy głoskowej

 


PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

na miesiąc wrzesień dla grupy VIII

 

Temat kompleksowy: „Razem w pracy i w zabawie”

Tydzień 03.09.-07.09.2018.

Cele:

  • ustalenie kodeksu przedszkolaka, wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad;
  • umuzykalnianie dzieci;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie sprawności fizyczne;
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu;
  • dokonywanie klasyfikacji przedmiotów, tworzenie kolekcji;
  • dokonywanie pomiarów długości;
  • wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych;
  • nazywanie części ciała, rozróżnianie lewej i prawej strony ciała ;
  • współpracowanie z innymi podczas wspólnej zabawy;
  • rozpoznawanie i nazywanie stanów emocjonalnych;

 

 

Temat kompleksowy: ,, Letnie wspomnienia”

Termin: 10.09.2018-14.09.2018

Cele:

  • umuzykalnienie dzieci
  • doskonalenie sprawności fizycznej
  • rozumienie konieczności chronienia przyrody
  • uczestniczenie w obserwacjach i zabawach badawczych
  • dokonuje analizy i syntezy głoskowej
  • słuchanie utworów literackich
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu literackiego
  • słuchanie muzyki klasycznej
  • wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • usprawnianie narządów mowy
  • tworzenie zbiorów
  • monografia liczby 1
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • określanie kierunków na płaszczyźnie (np. na kartce)
  • odczytuje informacje przedstawione na mapie
  • rozpoznaje przedmioty za pomocą zmysłu dotyku

 

 

 

Temat kompleksowy: ,, Bezpieczeństwo najważniejsze”

Termin: 17.09.2018-21.09.2018

Cele:

  • zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa
  • zapoznanie z zadaniami służb ratowniczych i numerami alarmowymi
  • zapoznanie z zasadami poruszania się po drogach
  • odgrywanie scenek dramowych
  • wprowadzenie litery „o”
  • pisanie litery po śladzie
  • poprawne budowanie dłuższych wypowiedzi
  • wykonywanie prac plastycznych
  • doskonalenie sprawności fizycznej
  • łączenie przyczyny ze skutkiem i ustalanie kolejności zdarzeń historyjki obrazkowej
  • przedstawianie się i podawanie podstawowych informacji o sobie
  • klasyfikowanie elementów ze względu na różne kryteria
  • rozróżnianie prawej i lewej strony, określanie położenie przedmiotów w przestrzeni
  • porównywanie liczebności zbiorów
  • monografia liczby 2
  • usprawnianie narządów mowy
  • porównuje wysokość obiektów

 

Piosenki:

„Przedszkole, drugi dom”

słowa i muzyka: Krystyna Bożek-Gowik

  1. Gdy dzień wstaje i wita świat,

         ranną porą wstaję i ja.

         Mama pomaga ubierać się,

         do przedszkola prowadzi mnie.

 

         Ref. Ja chodzę tam co dzień,

         obiadek dobry jem,

         a po spacerze w sali

         wesoło bawię się,

         kolegów dobrych mam,

         nie jestem nigdy sam,

         przedszkole domem drugim jest. 

 

  1. Czasem rano trudno mi wstać.

         Chciałoby się leżeć i spać,

         lecz na mnie auto czeka i miś.

        W co będziemy bawić się dziś?

 

        Ref. Ja chodzę tam co dzień…

 

  1. Zamiast mamy Panią tu mam,

         bardzo dużo wierszyków znam.

         Śpiewam i tańczę, wesoło mi

         i tak płyną przedszkolne dni.

 

         Ref. Ja chodzę tam co dzień… 

 

„W drodze do szkoły”

muzyka Adam Skorupka, słowa Grażyna Orlińska

W drodze do szkoły nie spotka mnie nic złego,

bo znam już przepisy ruchu drogowego.

Przecież ulica to nie plac zabaw,

nawet na pasach trzeba uważać.

 

Czerwone światło – dla pieszych alarm!

Tylko zielone przejść nam pozwala.

W drodze do szkoły nie spotka mnie nic złego,

bo znam już przepisy ruchu drogowego.