„ Muchomor ” Halina Szayerowa
 
 Dziś muchomor nie w humorze:
 
– Czym się martwisz muchomorze?
– Wiatr mi zerwał plamkę białą,
nie wiem ile mi zostało?
 
Dziś muchomor jest w humorze:
– Czym się cieszysz muchomorze?
– Wiatr mi oddał plamkę białą,
policz czy ich nie za mało!
 
Muchomorki to grupa wesołych i zawsze uśmiechniętych  4- latków. 
 
Wychowawcą grupy jest: Daniel Miszke 
 
Nauczycielem grupy jest: Joanna Maląg
 
Pomocą nauczyciela grupy jest  :Kamila Roza Pudlińska

 

Tydzień 30.10- 03.11

Temat kompleksowy: Domy i domki           

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie poczucia rytmu

 

Tydzień 06 –10.11.2017

Temat kompleksowy: POLSKA TO MÓJ KRAJ.

CELE OGÓLNE:

  • zapoznanie z wybraną legendą,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z symbolami narodowymi,
  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
  • rozwijanie pamięci,
  • wymienia nazwę stolicy polski,
  • przybliżanie różnych regionów naszego kraju, zapoznanie z mapą Polski,

 

Tydzień 13-17.11 2017

Temat kompleksowy: Urządzenia elektryczne

Cele ogólne:

  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi
  • nazywanie i wskazywanie części ciała występujących podwójnie
  • umuzykalnienie dzieci
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie mowy

 

Tydzień 20-24.11 2017

Temat kompleksowy: A deszcz pada i pada

Cele ogólne

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • umuzykalnienie dzieci
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • poznanie zmian zachodzących w przyrodzie pożną jesienią
  • rozwijanie czynności samoobsługowych

 

Tydzień 27.11 – 01.12 2017

Temat kompleksowy: Dbamy o zdrowie

Cele ogólne:

  • zachęcanie do używania chusteczek podczas kataru,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności wycinania,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • uświadomienie, jakie znaczenie dla każdego człowieka ma zdrowie,
  • zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności,
  • zwrócenie uwagi na znaczenie higieny osobistej oraz czystości otoczenia dla zdrowia,

Wiersz do nauki

„Słota”

Pada gęsty kapuśniaczek,

Szare niebo ciągle płacze,

Siąpi nudno, mży…

Kapu kapu, kapią z nieba,

Kapią z rynny, kąpią z drzewa

Kropelki jak łzy.

Mokną dróżki, mokną krzaki,

Mokną pieski, mokną ptaki,

Szary kot i my…

Chlapu chlapu, błoto chlapie

Po kałużach jesień człapie,

Otulona w mgły…

 

Piosenki do nauki

SPACER PO DYWANIE

  1. Kiedy niebo płacze idziemy na spacer

dookoła stołu z piosenką wesołą.

Ref:. Idą parami lalki z misiami

Depczą dywan, depczą dywan z frędzelkami.

Idą parami lalki z misiami a gumowe piłki dwie

po podłodze toczą się.

  1. Gdy za oknem dmucha nikt wiatru nie słucha,

chodzi dookoła wycieczka wesoła.

 

Hymn polski

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

Ref.

Marsz, marsz, Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski,

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem. x2

 

 

Blok tematyczny: Jesień w sadzie

Termin realizacji: 2 –6.10.2017

 

Cele ogólne:

  • Nazywa zjawiska charakterystyczne dla por roku.
  • Zgodnie współpracuje z dziećmi.
  • Uważnie słucha i wypowiada się na temat utworu literackich.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi.
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych.
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną.
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • sylabizuje nazwy owoców

Blok tematyczny: Dary ogrodu

Termin realizacji: 09 –13.10.2017

 

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • rozwijanie mowy,
  • wykonuje prace plastyczne, wykorzystując materiał przyrodniczy,
  • uważnie słucha i wypowiada się na temat utworu literackich,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozpoznawanie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu

Blok tematyczny: Nasze rodziny

Termin realizacji: 16 –20.10.2017

 

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie umiejętności wycinania
  • rozwijanie mowy
  • opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycz­nych cech (wygląd, charakter).
  • podawanie informa­cji, jak mają na imię mama, tata
  • nazywanie członków bliższej i dalszej ro­dziny

 

Blok tematyczny: Domowi ulubieńcy

Termin realizacji: 23 –27.09.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • kształtowanie reakcji ruchowej na różny charakter muzyki
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie mowy
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt  u weterynarza, zapew­nianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer
  • nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

 

Wiersz do nauki

Smaczne śliwki i jabłuszka

Smaczne śliwki i jabłuszka

wędrują z buzi do brzuszka.

Smaczne są i bardzo zdrowe

gruszki i jabłka surowe.

Jedzą je Zosia i Witek,

ale tylko te umyte.

 

Piosenki do nauki

Kolorowe liście

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały. Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło,

szu, szu, szu, wirowały wkoło.

  1. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, wkoło wirowały.

III. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają.

 

Kołysanka lalki

 

  1. Małe dzieci mrużą już oczka,

małym dzieciom już chce się spać.

Już do okien zbliża się nocka,

będzie nam cicho śpiewać i grać.

  1. Siwa chmurka po niebie płynie,

siwy ptaszek za oknem śpi,

siwy świerszczyk zasnął w kominie,

zaśnij, laleczko, zaśnij i ty.

 

 

Blok tematyczny: Nasza grupa

Termin realizacji: 4 –8.09.2017

Cele ogólne:

  • stwarzanie atmosfery przyjaznego i bezpiecznego środowiska,
  • zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu,
  • poznawanie zasad regulujących zachowania w sali przedszkolnej,
  • udział w zabawach manipulacyjnych i konstrukcyjnych;
  • doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych,
  • zintegrowanie grupy,
  • zapoznanie z salą zajęć,
  • utrwalenie wyglądu znaczków rozpoznawczych
  • rozwijanie orientacji przestrzenne,
  • rozwijanie mowy,

Blok tematyczny: Jestem przedszkolakiem

Termin realizacji: 11 –15.09.2017

Cele ogólne:

  • integracja grupy
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie umiejętności malowania
  • zwracanie uwagi na bezpieczeństwo
  • zachęcanie do wspólnych zabaw
  • utrwalenie zasad obowiązujących w przedszkolu

Blok tematyczny: Uliczne sygnały

Termin realizacji: 18 –22.09.2017

Cele ogólne:

  • zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego
  • rozwijanie mowy
  • porównywanie liczebności zbiorów
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • ćwiczenie w samodzielności;

Blok tematyczny: Nadeszła jesień

Termin realizacji: 25 –29.09.2017

Cele ogólne:

  • Uczy się dostrzegać piękno przyrody i właściwie się do niej odnosić.
  • Uczy się wiersza na pamięć.
  • Odróżnia drzewa iglaste od liściastych.
  • Rozpoznaje po owocach i liściach kasztanowca jarzębinę.
  • Starannie wykonuje prace plastyczne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie mowy
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni

 

Wiersz do nauki

Gdy zamierzasz przejść ulicę (Wanda Chotomska)

Na chodniku przystań bokiem.

Popatrz w lewo bystrym okiem.

Skieruj w prawo wzrok sokoli.

Znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna – więc swobodnie,

mogą przez nią przejść przechodnie.

 

Piosenki do nauki

Jarzębina

Już lato odeszło

I kwiaty przekwitły,

a jeszcze coś w słońcu się mieni

To w polu i w lesie

czerwienią się spójrzcie,

korale, korale jesieni.

Refren:

Idzie lasem Pani jesień

jarzębinę w koszu niesie.

Daj korali nam troszeczkę,

nawleczemy na niteczkę.

II

Włożymy korale, korale czerwone

i biegać będziemy po lesie.

Będziemy śpiewali piosenkę jesienną,

niech echo daleko ją niesie.

Refren:

Idzie lasem…

Jestem sobie przedszkolaczek

Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.