Nasza grupa, to grupa dzieci najstarszych w przedszkolu. Czujemy się już prawie dorośli i tak się zachowujemy. Wszyscy znają nas, jako koleżeńskie, pracowite, zaradne i kulturalne Krokodylki. Bardzo lubimy przychodzić do naszego przedszkola. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat.  Najbardziej podobają nam się zabawy, zajęcia ruchowe, plastyczne, rytmiczne. Bardzo lubimy budować różne konstrukcje i grać w gry dydaktyczne – układać, segregować, przewlekać różnorodne elementy. Chętnie śpiewamy i tańczymy.  Uwielbiamy wycieczki i spacery, zabawy na terenie – jak na Krokodylki przystało, wszędzie nas pełno. Chętnie wykonujemy trudne zadania i rozwiązujemy zagadki – jesteśmy pracowite  Krokodylki. Niedługo powitamy „szkolny próg”, więc musimy być coraz dzielniejsi i mądrzejsi i dlatego zaczynamy interesować się książkami, literkami, cyferkami. My, Krokodylki najlepiej wiemy, co jest zdrowe. Jemy dużo owoców i warzyw, pijemy soki, jemy surówki, sałatki. Jesteśmy zdolni, pracowici trudno nam będzie kiedyś rozstać się i odfrunąć w różne strony.

wychowawca :Maria Kisiel

nauczyciel : mgr Ada Andziak

pomoc nauczyciela : mgr Małgorzata Cieniuch

 


GRUPA IV

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

PAŹDZIERNIK

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY : DARY JESIENI

 

TERMIN REALIZACJI : 01.10.-12.10.2018

 

CELE OGÓLNE:

 

– rozwijanie mowy

-dostrzeżenie zachodzących w przyrodzie zmian , zawiązanych z aktualną porą roku

-zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego- sad, park

-zapoznanie  z nazwami wybranych drzew owocowych i parkowych, wyglądem ich liści i owoców

-wielozmysłowe poznawanie owoców

-zapoznanie ze sposobem wykonania sałatki owocowej

-rozwijanie poczucia rytmu muzycznego

– rozwijanie umiejętności malowania farbami

-rozwijanie wrażliwości na koloryt jesieni

-dostrzeganie rytmicznej organizacji w przestrzeni

-doskonalenie sprawności ruchowej

-utrwalanie zasad bezpieczeństwa

 -doskonalenie umiejętności samoobsługowych w szatni

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: DBAM O ZDROWIE

 

TERMIN REALIZACJI: 15.10- 26.10.2018

 

CELE OGÓLNE:

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat

-poznanie zasad zdrowego trybu życia i żywienia

-kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych

-zapoznanie z wyglądem sklepu warzywnego

-poznanie wybranych warzyw

-poznanie techniki plastycznej- stemplowanie z warzyw

-rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie umiejętności wokalnych

-rozwijanie sprawności manualnej

-zapoznanie z pracą stomatologa

-utrwalanie zasad kulturalnego zachowania w miejscach publicznych

-doskonalenie umiejętności samoobsługowych i higienicznych w łazience

 

WIERSZ DO NAUKI:

Jesienią

  1. Konopnicka

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.
Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się jak gwiazdy
Pomiędzy listeczki.
– Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!
– Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

PIOSENKA DO NAUKI:

„Rumiane jabłuszko”

słowa: Jacek Hilchen
muzyka: tradycyjna melodia słowacka

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)
Jabłuszko rumiane, słońcem malowane podaruję (x2)

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)
Komu podaruję, ten mi podziękuje za jabłuszko (x2)

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)
Pod drzewami w sadzie jesień jabłka kładzie kolorowe (x2)

 

Zagubiony krokodyl

Gdzie się podział ten krokodyl?
Może poszedł znów na lody?
Może w wannie paszczą kłapie,
Może siedzi na kanapie?
Albo zęby w zlewie czyści,
Bo zjadł wcześniej kilo wiśni.

Gdzie się podział ten krokodyl?
Może uciekł gdzieś na schody
Lub w ogrodzie wącha kwiatki,
Może wyszedł do sąsiadki?

Szukam wszędzie – już nie mogę,
Mokrą całą mam podłogę,
Bo rozchlapał z wanny wszystko
Teraz w domu – mokro, ślisko.
Na fotelu, na kanapie, w łóżku,
W butach – wszystko chlapie,
W przedpokoju, na regale,
W starej szafie, w pralce starej
I na stole – gwałtu rety
Zjedzone wszystkie kotlety!

Gdzie się podział ten krokodyl?
Ot mi sprawa – wpadł do wody
Wszak to wszystko wydumałem,
Kiedy kąpiel w wannie brałem!

 


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc WRZESIEŃ
GRUPA IV „KROKODYLKI”
Blok tematyczny: W naszym przedszkolu

Termin realizacji: 03 –07.09.2018

Cele ogólne:

·        Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

·        Poznanie topografii przedszkola.

·                                 Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.- „KODEKS PRZEDSZKOLAKA”

·        Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

·        Stwarzanie atmosfery przyjaznego i bezpiecznego środowiska,

·                                 Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zapoznanie z salą zajęć,

·        Doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych,

·        Zapoznanie z wyglądem znaczków rozpoznawczych

·        Rozwijanie mowy

·        Rozwijanie umiejętności rysowania

·        Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo w sali i budynku przedszkola

 

Blok tematyczny: Jesteśmy bezpieczni na drodze i w przedszkolu

Termin realizacji: 10 –21.09.2018

Cele ogólne:

 

·                     Zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego

·                        Ćwiczenie bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym podczas spacerów w grupie.

·                                             Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie                                        ratunkowe.

·                                             Poznanie  znaczenia niektórych znaków drogowych numerów   alarmowych do tych    instytucji.

·        rozwijanie orientacji przestrzennej,

·        rozwijanie mowy,

·        udział w zabawach manipulacyjnych i konstrukcyjnych;

·        rozwijanie mowy rozwijanie umiejętności wokalnych

·        rozwijanie umiejętności rysowania

·        rozwijanie umiejętności wokalnych

·        doskonalenie sprawności manualnej;

·        zachęcanie do wspólnych zabaw

·        utrwalenie zasad obowiązujących w przedszkolu

 

Blok tematyczny: Nadeszła jesień

Termin realizacji: 25 –29.09.2017

Cele ogólne:

·                                 Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zaszły w przyrodzie;

·                                 Poznanie charakterystycznych cech nowej  pory roku

·        Odszukiwanie zwiastunów jesieni w środowisku przyrodniczym

·        Zbieranie zwiastunów jesieni, wzbogacanie nimi kącika przyrody;

·        Dostrzeganie rytmu i jego kontynuowanie;

·        Dostrzeganie piękna przyrody,.

·         rozwijanie orientacji przestrzennej

·        Rozwijanie umiejętności wokalnych

·        Starannie wykonanie prace plastycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

·        Rozwijanie mowy

·        Rozwijanie sprawności manualnej

·        Kształtowanie poczucia rytmu

 

Wiersz do nauki

Gdy zamierzasz przejść ulicę (Wanda Chotomska)

Na chodniku przystań bokiem.

Popatrz w lewo bystrym okiem.

Skieruj w prawo wzrok sokoli.

Znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna – więc swobodnie,

mogą przez nią przejść przechodnie.

 

Piosenka do nauki

 

Dzieci i światła
  

Po ulicach auta pędzą w różne strony.

Uważajcie dzieci na światło czerwone.

     Ref:  Razem z mamą musze stanąć,

              kiedy światło jest czerwone,

             a na drugą przejdę stronę

             przy świetle zielonym.

Już  hamują z piskiem auta rozpędzone,

bo na dzieci mruga światełko zielone.

     Ref:    Razem z mamą ….

Auta mkną po jezdni, 

chodnik jest dla dzieci,

patrzcie jakie światło

przed wami się świeci.

     Ref:    Razem z mamą ….