Nasza grupa, to grupa dzieci najstarszych w przedszkolu. Czujemy się już prawie dorośli i tak się zachowujemy. Wszyscy znają nas, jako koleżeńskie, pracowite, zaradne i kulturalne Krokodylki. Bardzo lubimy przychodzić do naszego przedszkola. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat.  Najbardziej podobają nam się zabawy, zajęcia ruchowe, plastyczne, rytmiczne. Bardzo lubimy budować różne konstrukcje i grać w gry dydaktyczne – układać, segregować, przewlekać różnorodne elementy. Chętnie śpiewamy i tańczymy.  Uwielbiamy wycieczki i spacery, zabawy na terenie – jak na Krokodylki przystało, wszędzie nas pełno. Chętnie wykonujemy trudne zadania i rozwiązujemy zagadki – jesteśmy pracowite  Krokodylki. Niedługo powitamy „szkolny próg”, więc musimy być coraz dzielniejsi i mądrzejsi i dlatego zaczynamy interesować się książkami, literkami, cyferkami. My, Krokodylki najlepiej wiemy, co jest zdrowe. Jemy dużo owoców i warzyw, pijemy soki, jemy surówki, sałatki. Jesteśmy zdolni, pracowici trudno nam będzie kiedyś rozstać się i odfrunąć w różne strony.

Wychowawcą grupy jest: mgr Krystyna Simińska
Pomocą nauczyciela jest: Elżbieta Wielgołaska

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ w grupie 5-latków

Blok tematyczny:” Przedszkole drugi  dom”

Termin realizacji: 01.09. – 08.09.2017r.

 

Cele ogólne:

– zapoznanie z pomieszczeniami w przedszkolu,

– zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,    

 – utrwalenie wyglądu znaczków rozpoznawczych,

– opracowanie kodeksu  grupowego  zawierającego zasady  obowiązujące w przedszkolu  

– wskazywanie i nazywanie części ciała,    

– rozwijanie mowy i myślenia,

– kształtowanie poczucia rytmu,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie  umiejętności  współdziałania  w zespole,

 

 

Blok tematyczny: ” ULICZNE  SYGNAŁY ”

Termin realizacji: 11.09. – 15.09.2017r.                                                        

Cele ogólne:

– poznanie  znaczenia sygnalizacji  świetlnej  i wybranych  znaków drogowych ;    rozpoznawanie środków lokomocji,

 –  wyrabianie  szybkiej reakcji na sygnały słowne  i poznawcze,                                                                                                  

 –  rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym , zachęcanie do jego obserwacji

–  ustalanie  położenia  przedmiotów  względem własnego  ciała

–  wprowadzanie kierunków w przestrzeni od osi  ciała drugiej osoby,    

–  rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,

–  rozwijanie poczucia rytmu,

–  rozwijanie sprawności manualnej,    

–  rozwijanie sprawności  fizycznej

                                  

                                                               

  Blok tematyczny: ” NADESZŁA  JESIEŃ ”

Termin realizacji: 18.09. – 22.09.2017r. 

Cele ogólne:

zapoznanie z charakterystycznymi oznakami  jesieni,

– poznanie środowiska przyrodniczego ,jakim jest park,

 – zapoznanie z wybranymi  drzewami,  

– rozwijanie zainteresowań  Cele zabawami badawczymi,                                                                      

– rozwijanie mowy i myślenia,

– rozwijanie wrażliwości  muzycznej,

– rozwijanie sprawności manualnej,    

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie umiejętności  współdziałania w zespole,

– wdrażanie do prawidłowego posługiwania się sztućcami,

– kształtowanie nawyku właściwego zachowania się przy stole,

 

 Blok tematyczny: ” CO  ROBIĄ  ZWIERZĘTA  JESIENIĄ”

Termin realizacji: 25.09. – 29.09.2017r. 

Cele  ogólne:

– zapoznanie się ze sposobami  przygotowania się zwierząt  do zimy ,

–  dostrzeganie zmian zachodzących  w przyrodzie jesienią ,

–  rozwiązywanie zagadek o zwierzętach ,

–  wychwytywanie i kontynuowanie rytmów,

–  rozwiązywanie zagadek o zwierzętach  leśnych,

–  rozwijanie mowy i myślenia,

–  rozwijanie sprawności manualnych ,

–  rozwijanie poczucia  rytmu muzycznego,

–  rozwijanie sprawności fizycznej

 

PRZEDSZKOLE – DRUGI DOM

I Gdy dzień wstaje i wita świat ranną porą wstaję i ja.

Mama pomaga ubierać się do przedszkola prowadzi mnie.

Ref: Ja chodzę tam co dzień ,

obiadek dobry jem , a po spacerze ,

w Sali wesoło bawię się.

Kolegów dobrych mam,

nie jestem nigdy sam,

przedszkole domem drugim jest.

II Czasem rano trudno mi wstać .

Chciałoby się leżeć i spać ,

lecz na mnie auto czeka i miś.

W co będziemy bawić się dziś?

Ref: Ja chodzę tam co dzień…
III Zamiast mamy Panią tu mam,

bardzo dużo wierszyków znam .

Śpiewam i tańczę ,

wesoło mi, i tak płyną przedszkolne dni.

Ref: Ja chodzę tam co dzień…

 

NAUKA WIERSZA

„Jesienny wiatr” W.Ożogowska
Wiatr jesienią ma robotę w nocy i za dnia
Ciągle strąca liście złote
I przed siebie gna.
I nasiona drzew bez liku
Nosi tu i tam
Kiedy spoczniesz już, wietrzyku?
Powiedz, powiedz nam!
Po zielonym, wielkim lesie
Aż się dziwią stare drzewa
Kto was tak nauczył śpiewać?

„Wrzesień” J. Ficowska
Jeszcze lato nie odeszło,
A już jesień blisko
Wrzesień milczkiem borowiki
Skrył we wrzosowiskach
Na polany rude rydze
Stadami wygonił
I rumiane jabłka strąca
Raz po raz z jabłoni.