W tym przedszkolu zero smutków
Za to mnóstwo krasnoludków
Bawią się w nim doskonale
Bo to miejsce pełne zalet
Wszystkie buzie uśmiech mają
To się uczą, to brykają
Jeśli słonko jasno świeci
Na podwórku bawią dzieci
Jeśli niebo deszczem siąpi
Zabaw w środku się nie skąpi
Jest opieka odlotowa
Taka wprost….krasnoludkowa
I zapełnią wasz czas krocie
Kochaneńkie dobre ciocie:)
Takie właśnie jest przedszkole
Do którego chodzić wolę:)

Jesteśmy najmłodsi i wszystko jest dla nas nowe. Mamy po 3 latka, wiele rzeczy robimy po raz pierwszy. Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy. Najważniejsze, by każdy dzień sprawiał nam radość.

Wychowawca: Jadwiga Stępniewska
Nauczyciel współpracujący: Katarzyna Tryfon

Rolę pocieszycielki pełni: Krystyna Piersiala

Pomoc nauczyciela: Alicja Kowalczyk

 

Krasnale

Krasnalowe mają sprawy, 
mają nosy krasnalowe, 
domki w krasnalkowe wzory 
i kłopoty krasnalowe. 

Wiodą całkiem ludzkie życie 
– praca, dom, obiadek, pranie..; 
krasnalowy odpoczynek; 
krasnalowe zabieganie… 

Kto wyrasta z krasnalowych 
opowieści, legend, bajek… 
Mówi, że już zbyt poważny 
na krasnoludkowe kraje; 
niechże zajrzy w dawne wnętrza 
książek kurzem posypanych. 
Może znajdzie w sobie dziecko 
wśród rozdziałów zapomnianych.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik

 Temat kompleksowy: „Jesień w sadzie”

Termin realizacji: 02.10.2017 – 06.10.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozróżnianie i nazywanie poszczególnych owoców,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności muzycznych,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole.

 

Temat kompleksowy: „Kolorowe warzywa”.

Termin realizacji:09.10.2017 – 13.10.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Temat kompleksowy: „Nasze rodziny”.

Termin realizacji:16.10.2017 – 20.10.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

 

Temat kompleksowy: „Domowi ulubieńcy”

Termin realizacji:23.10.2017 – 27.10.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
  • umuzykalnianie dzieci.

 

 Wiersz do nauki

„Wpadła gruszka”

Wpadła gruszka do fartuszka, 
A za gruszką dwa jabłuszka, 
Lecz śliweczka wpaść nie chciała, 
Bo śliweczka niedojrzała.

„Idzie kotek”I. R. Salach

Idzie, idzie kotek mały
doszedł do przedszkola.
Ola go znalazła w szatni
i przyniosła do nas.
Kotku mały, kotku szary
możesz z nami zostać,
jeść dostaniesz, pić też damy,
krzywda cię nie spotka.

 

Piosenka do nauki

„Zabawa w sadzie”B. Forma

Do sadu, do sadu,
tam owoców wiele.
Jest już mała Zosia
i jej przyjaciele.

Owoce, owoce
do kosza zbierają.
Wiedzą, że owoce 
witaminy mają.

A potem, a potem
wielka uczta będzie.
Ze smakiem owoce
każdy zjadać będzie.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień 

  1. Pierwszy raz w przedszkolu.

– rozwijanie mowy,

– zapoznanie z kącikami zainteresowań,

– rozwijanie orientacji przestrzennej,

-rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, oraz określanie ich przeznaczenia.

 

  1. Jestem przedszkolakiem.

– rozwijanie mowy,

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów,

– kształtowanie poczucia rytmu,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– zachęcanie do samodzielnego rozbierania i ubierania się.

 

III. Bezpieczne ulice.

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– umuzykalnianie dzieci.

 

  1. Nadzeszła jesień.

– rozwijanie mowy,

– rozpoznawanie rytmu i kontynuowanie go,

– umuzykalnianie dzieci,

– rozwijanie sprawności manualnej.

 

Wiersz

  1. Suchorzewska ,, Mam tzry latka”

Mam 3 latka, 3 i pół
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku,
i o piesku co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu .

 

Piosenki 

,,Maszeruje mała Ania”

  1. Maszeruje mała Ania
    razem z rodzicami,
    głośno śpiewa im piosenkę
    z wiatrem i ptakami.Ref. La la la śpiewaj też,
    la la la jeśli chcesz.2. Opowiada o przedszkolu
    i o miłej pani,
    o zabawkach i o swojej
    przyjaciółce Hani.Ref. La la la śpiewaj też,
    la la la jeśli chcesz.

 

 ,,Bezpieczne przejście”

  1. Zielone światło nad drogą świeci.

Na drugą stronę zaprasza dzieci.

ref: Przechodź na pasach na drugą stronę,

kiedy się pali światło zielone.

  1. Czerwone światło świeci z daleka.

Co to oznacza? stop! proszę czekać.

ref: Czerwone światło w miejscu stoimy,

na drugą stronę nie przechodzimy.