W tym przedszkolu zero smutków
Za to mnóstwo krasnoludków
Bawią się w nim doskonale
Bo to miejsce pełne zalet
Wszystkie buzie uśmiech mają
To się uczą, to brykają
Jeśli słonko jasno świeci
Na podwórku bawią dzieci
Jeśli niebo deszczem siąpi
Zabaw w środku się nie skąpi
Jest opieka odlotowa
Taka wprost….krasnoludkowa
I zapełnią wasz czas krocie
Kochaneńkie dobre ciocie:)
Takie właśnie jest przedszkole
Do którego chodzić wolę:)

Jesteśmy najmłodsi i wszystko jest dla nas nowe. Mamy po 3 latka, wiele rzeczy robimy po raz pierwszy. Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy. Najważniejsze, by każdy dzień sprawiał nam radość.

Wychowawca: Jadwiga Stępniewska
Nauczyciel współpracujący: Katarzyna Tryfon

Rolę pocieszycielki pełni: Krystyna Piersiala

Pomoc nauczyciela: Alicja Kowalczyk

 

Krasnale

Krasnalowe mają sprawy, 
mają nosy krasnalowe, 
domki w krasnalkowe wzory 
i kłopoty krasnalowe. 

Wiodą całkiem ludzkie życie 
– praca, dom, obiadek, pranie..; 
krasnalowy odpoczynek; 
krasnalowe zabieganie… 

Kto wyrasta z krasnalowych 
opowieści, legend, bajek… 
Mówi, że już zbyt poważny 
na krasnoludkowe kraje; 
niechże zajrzy w dawne wnętrza 
książek kurzem posypanych. 
Może znajdzie w sobie dziecko 
wśród rozdziałów zapomnianych.

 


 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty

Bloki tematyczne i cele ogólne

1.Zabawy na śniegu:

-rozwijanie mowy,

-rozwijanie orientacji przestrzennej,

-umuzykalnianie dzieci,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu.

2.Tak mija nam  czas:

-rozwijanie mowy,

-dostrzeganie cykliczności dnia i nocy,

-umuzykalnianie dzieci,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu.

3.Poznajemy kosmos:

-rozwijanie mowy,

-rozwijanie umiejętności liczenia,

-umuzykalnianie dzieci,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu.

4.Poznajemy zwierzęta:

-rozwijanie mowy i myślenia,

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

-umuzykalnianie dzieci,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu.

Piosenki do nauki:

Poleczka zimowa

1.Zasnęły raz płatki śniegowe, śniegowe.
Nie sypały dzieciom na głowę, na głowę.
Martwiły się dzieci okropnie, okropnie.
Że nie będzie zimy… Więc płatki zbudzimy!

Ej, hej zimowa poleczka, zimowa
Ej, hej do tańca zawsze gotowa.

2.Rozbudzone płatki śniegowe, śniegowe.
Wnet się posypały dzieciakom na głowę, na głowę.
Zasypiają dzieci tańcami zmęczone.
A śniegowe płatki stanęły zdziwione.

Ej, hej zimowa poleczka, zimowa
Ej, hej do tańca zawsze gotowa.

Dżungla

  1. Dżungla, dżungla
    taka wielka dżungla,
    poplątane zwoje dzikich lian.
    Mieszka sobie w bambusowej chatce
    Ambo sambo wielkiej dżungli pan.

REF: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają,
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.

  1. Ambo Sambo doskonale znam go,
    węża się nie boi ani lwa.
    Dla swych dzikich leśnych ulubieńców
    coś smacznego w garstce zawsze ma.

REF: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają,
Ambo tu,  Ambo tam,
Ambo tu i tam.

Wiersz do nauki

Jestem duży  D. Gellner

Jestem duży!
Byłem mały!
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
Uśmiechałem się do wróżki
i urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taka mały!

 


 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień

Temat kompleksowy: Ulubione zabawy i zabawki

Termin realizacji: 27.11.2017 – 01.12.2017

Grupa: 3- latki

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy i myślenia;
  • rozróżnianie i nazywanie wybranych kolorów;
  • rozwijanie umiejętności segregowania przedmiotów w zbiory;
  • kształtowanie poczucia rytmu;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • integrowanie się dzieci.

Temat kompleksowy: Spotkanie z Mikołajem

Termin realizacji: 04.12.2017 – 08.12.2017

Grupa: 3- latki

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem;
  • rozwijanie umiejętności segregowania przedmiotów;
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • umuzykalnianie dzieci;
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole.

 

Temat kompleksowy: Zima biała

Termin realizacji: 11.12.2017 – 15.12.2017

Grupa: 3- latki

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie pamięci słuchowej;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • kształtowanie poczucia rytmu;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • integrowanie się dzieci.

 

Temat kompleksowy: Święta tuż tuż

Termin realizacji: 18.12.2017 – 29.12.2017

Grupa: 3- latki

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy;
  • utrwalanie nazewnictwa kolorów;
  • utrwalanie umiejętności określania wielkości, stosowanie słów: mały, duży;
  • kształtowanie poczucia rytmu;
  • umuzykalnianie dzieci;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • uspołecznianie dzieci.

 

Wiersz do nauki pt. „Święty Mikołaju”.

Święty Mikołaju
Na Ciebie czekamy
Przez okno zmarznięte
Ciągle wyglądamy
Przyjdź do nas w gościnę
Szczerze zapraszamy
Wierszyk Ci powiemy
Piosenkę zaśpiewamy.

 

Irena Suchorzewska „Spacer maluchów”

Pada śnieżek biały,
puszysty i suchy,
idą na spacerek
z przedszkola maluchy.

Chrupią pod nogami
zamarznięte kałuże,
gubi Jaś kalosze,
bo trochę za duże.

Pada śnieżek biały,
z drzewa okiść leci.
-Trzymaj Małgorzatko,
czerwony berecik.

Patrzcie,co się dzieje:
wesoła Irenka
jedzie,jak na sankach,
na własnych spodenkach.

Pada śnieżek biały,
już jest po kolana.
Lepią dzieci razem
śmiesznego bałwana.

 

I.Salach „Choineczka.”

Choineczka mała
w lesie sobie stała.
Wiatr ją lulał do snu,
więc się kołysała.

Przywieźli ją ludzie
po zmarzniętej grudzie.
Teraz cieszy dzieci.
Widzicie, jak świeci?

 

Piosenka do nauki „Świeci gwiazdka”

I.Świeci gwiazdka jedna, druga.

Główką kręci, oczkiem mruga.

Wszystkie gwiazdki zaświeciły.

Wszystkie razem zatańczyły.

 

  1. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko

zabawimy się w kółeczko.

Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko

zabawimy się w kółeczko.

 

III. Krążą w kółko gwiazdki obie.

Czasem nóżką tupną sobie.

Czasem główką pokiwają.

I mrugają, wciąż mrugają.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik

 Temat kompleksowy: „Jesień w sadzie”

Termin realizacji: 02.10.2017 – 06.10.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozróżnianie i nazywanie poszczególnych owoców,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności muzycznych,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole.

 

Temat kompleksowy: „Kolorowe warzywa”.

Termin realizacji:09.10.2017 – 13.10.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Temat kompleksowy: „Nasze rodziny”.

Termin realizacji:16.10.2017 – 20.10.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

 

Temat kompleksowy: „Domowi ulubieńcy”

Termin realizacji:23.10.2017 – 27.10.2017

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
  • umuzykalnianie dzieci.

 

 Wiersz do nauki

„Wpadła gruszka”

Wpadła gruszka do fartuszka, 
A za gruszką dwa jabłuszka, 
Lecz śliweczka wpaść nie chciała, 
Bo śliweczka niedojrzała.

„Idzie kotek”I. R. Salach

Idzie, idzie kotek mały
doszedł do przedszkola.
Ola go znalazła w szatni
i przyniosła do nas.
Kotku mały, kotku szary
możesz z nami zostać,
jeść dostaniesz, pić też damy,
krzywda cię nie spotka.

 

Piosenka do nauki

„Zabawa w sadzie”B. Forma

Do sadu, do sadu,
tam owoców wiele.
Jest już mała Zosia
i jej przyjaciele.

Owoce, owoce
do kosza zbierają.
Wiedzą, że owoce 
witaminy mają.

A potem, a potem
wielka uczta będzie.
Ze smakiem owoce
każdy zjadać będzie.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień 

  1. Pierwszy raz w przedszkolu.

– rozwijanie mowy,

– zapoznanie z kącikami zainteresowań,

– rozwijanie orientacji przestrzennej,

-rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, oraz określanie ich przeznaczenia.

 

  1. Jestem przedszkolakiem.

– rozwijanie mowy,

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów,

– kształtowanie poczucia rytmu,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– zachęcanie do samodzielnego rozbierania i ubierania się.

 

III. Bezpieczne ulice.

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– umuzykalnianie dzieci.

 

  1. Nadzeszła jesień.

– rozwijanie mowy,

– rozpoznawanie rytmu i kontynuowanie go,

– umuzykalnianie dzieci,

– rozwijanie sprawności manualnej.

 

Wiersz

  1. Suchorzewska ,, Mam tzry latka”

Mam 3 latka, 3 i pół
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku,
i o piesku co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu .

 

Piosenki 

,,Maszeruje mała Ania”

  1. Maszeruje mała Ania
    razem z rodzicami,
    głośno śpiewa im piosenkę
    z wiatrem i ptakami.Ref. La la la śpiewaj też,
    la la la jeśli chcesz.2. Opowiada o przedszkolu
    i o miłej pani,
    o zabawkach i o swojej
    przyjaciółce Hani.Ref. La la la śpiewaj też,
    la la la jeśli chcesz.

 

 ,,Bezpieczne przejście”

  1. Zielone światło nad drogą świeci.

Na drugą stronę zaprasza dzieci.

ref: Przechodź na pasach na drugą stronę,

kiedy się pali światło zielone.

  1. Czerwone światło świeci z daleka.

Co to oznacza? stop! proszę czekać.

ref: Czerwone światło w miejscu stoimy,

na drugą stronę nie przechodzimy.