W sali grupy VI  Kangurki „brykają”
I wesoło razem czas spędzają.
Znają się już kilka lat
I bardzo chcą poznawać świat.
Lubią rozmawiać, liczyć, malować,
A także się gimnastykować.
Wszystkie Kangurki pięknie śpiewają,
A za „złe” zachowanie zawsze przepraszają.
Na zajęciach uważają
I wiele do powiedzenia, na każdy temat, mają.
Zasad w grach i zabawach przestrzegają
I posiłki ładnie zjadają.
Przykładem „świecić się” starają,
Bo przecież „starszakami” się nazywają.

 

Wychowawca:  mgr Anna Krysztofiak
Nauczyciel współpracujący: mgr Żaneta Tomczak- Piekiełko
Pomoc nauczyciela: Maryla Sznajder

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY GRUPA VI

 

BLOK TEMATYCZNY: ZABAWY NA ŚNIEGU

TYDZIEŃ: 29.01.2018-02.02.2018

CELE:

Rozwijanie sprawności fizycznej- improwizacja ruchowa przy muzyce, reagowanie na zmiany w muzyce, dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela. Ćwiczenia z elementami zręczności, zabawy z elementem czworakowania, ćwiczenia równoważne na ławeczce, ćwiczenia z elementem rzutu, ćwiczenia tułowa.

-zapoznanie z literą g- małą i dużą, drukowaną i pisaną, utrwalanie poznanych liter

– rozwijanie sprawności manualnych- praca wg instrukcji obrazkowej, odwzorowywanie, dbałość o estetykę prac i wykonywanie prac do końca.

-rozwijanie kompetencji matematycznych, ćwiczenia klasyfikacyjne, utrwalanie nazw dni tygodnia

– Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej prostych wyrazów, dostosowanie trudności do potrzeb indywidualnych każdego dziecka

– Rozwijanie umiejętności muzycznych, reagowanie na natężenie dźwięku, zapoznanie ze znaczeniem zwrotów piano- forte,  nauka piosenki metodą ze słuchu, tworzenie akompaniamentu do piosenki na janczarach

-zapoznanie z prawem dziecka- Prawo do wypowiedzi swoich myśli i uczuć-

 

 

BLOK TEMATYCZNY: TAK MIJA NAM CZAS

TYDZIEŃ: 05.02.2018-. 09.02.2018

CELE:

Rozwijanie sprawności fizycznej- improwizacja ruchowa przy muzyce, reagowanie na zmiany w muzyce, dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela. Ćwiczenia z elementami zręczności, zabawy z elementem czworakowania, ćwiczenia równoważne na ławeczce, ćwiczenia z elementem rzutu, ćwiczenia tułowa.

-zapoznanie z literą w- małą i dużą, drukowaną i pisaną, utrwalanie poznanych liter

– rozwijanie sprawności manualnych

-rozwijanie kompetencji matematycznych- utrwalanie nazw dni tygodnia, miesięcy, określanie długości roku, miesięcy, dni, godzin, nauka odczytywania godziny na zegarze, doskonalenie umiejętności położenia przedmiotów względem siebie, układanie historyjki obrazkowej- ustalanie kolejności wydarzeń

– Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej prostych wyrazów, dostosowanie trudności do potrzeb indywidualnych każdego dziecka

– Rozwijanie umiejętności muzycznych, utrwalanie różnicowania wysokości dźwięków. Rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych, doskonalenie umiejętności gry na instrumentach

 

 

BLOK TEMATYCZNY: Nie jesteśmy sami w kosmosie

TYDZIEŃ: 12.02.2018- 16.02.2018

CELE:

– rozwijanie sprawności manualnych- doskonalenie umiejętności pracy w grupach

– rozwijanie sprawności fizycznej- Ćwiczenie z elementem rzutu i chwytu, Zabawa kształtująca zręczność, z elementem toczenia, Ćwiczenie mięśni brzucha, Zabawa z elementem kopania, skoku, równowagi, Zabawa kształtująca koordynację wzrokowo-ruchową.

-rozwijanie kompetencji matematycznych- Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 8

– Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej prostych wyrazów, dostosowanie trudności do potrzeb indywidualnych każdego dziecka

– Rozwijanie umiejętności muzycznych- nauka piosenki, nauka rozpoznawania metrum

– zachęcanie do uczestniczenia, jako ekspert zajęć, dbanie o prawidłowy przebieg zajęć, podnoszenie dzieciom własnej wartości

– zapoznanie z literą P- małą i dużą, drukowaną i pisaną, utrwalanie poznanych liter

 

BLOK TEMATYCZNY: POKOCHAĆ MATEMATYKĘ

TYDZIEŃ: 19.02.2018- 23.02.2018

CELE:

– rozwijanie sprawności manualnych- doskonalenie umiejętności pracy w grupach, TWORZENIE GIER MATEMATYCZNYCH

– rozwijanie sprawności fizycznej- Ćwiczenie z elementem rzutu i chwytu, Zabawa kształtująca zręczność, z elementem toczenia, Ćwiczenie mięśni brzucha, Zabawa z elementem kopania, skoku, równowagi, Zabawa kształtująca koordynację wzrokowo-ruchową.

-rozwijanie kompetencji matematycznych- gry i zabawy matematyczne. Zabawy z zespołach- układanie obrazków w całość, gry planszowe, zabawy klasyfikacyjne, mierzenie długości. Rozwiązywanie kart pracy- odtwarzanie rytmu, przeliczanie, rozwiązywanie prostych działań matematycznych. Zabawa w sklep- rozpoznawanie monet i banknotów, wyjaśnienie zasady wydawania reszty- w zakresie 10.

– Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej prostych wyrazów, dostosowanie trudności do potrzeb indywidualnych każdego dziecka

– Rozwijanie umiejętności muzycznych- nauka tańca

– zachęcanie do uczestniczenia, jako ekspert zajęć, dbanie o prawidłowy przebieg zajęć, podnoszenie dzieciom własnej wartości

 

PIOSENKI

Piosenka „zimowe zabawy”

Hej, koledzy, koleżanki,

chodźmy na saneczki,

kto odważny, niech na nartach

szusuje z góreczki.

Ref.: Świat zasypał śnieg,

wkoło zima biała.

Czas pobawić się śnieżkami,

czas lepić bałwana!

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się! (parlando)

  1. Lodowisko jest przy szkole,

tak się pięknie błyszczy.

Już dziewczynki i chłopaki.

zakładają łyżwy.

Ref.: Świat zasypał śnieg…

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się! (parlando)

Nikt nie zmarznie dziś na mrozie,

słońce w buzie grzeje.

Dzieci bawią się radośnie,

pan bałwan się śmieje.

Ref.: Świat zasypał śnieg…

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się! (parlando)

 

 

Piosenka „Kosmiczny sen”

Czterej kosmici przylecieli,

w moim pokoju przystanęli.

Mówią: „Dzień dobry, my przepraszamy,

ale pewnego chłopca szukamy.

Ten chłopiec wielkim jest leniuszkiem

i często chowa się pod łóżkiem,

Nie słucha taty, na brata krzyczy

i nie chce mamie swej pomóc w niczym”.

Ref.: A przecież trzeba dobrym być,

słodką minę mieć,

bo inaczej trochę wstyd…

Być leniuszkiem? Nie!

Być kłamczuszkiem? Nie!

Lepiej iść do mamy i przytulić się.

  1. Czterej kosmici odlecieli,

bo porozmawiać z kim nie mieli.

A ja czerwony jak pan buraczek

pod łóżkiem leżę, ze wstydu płaczę…

A potem bardzo się zdziwiłem,

bo się po prostu obudziłem.

To tylko sen był, och, wspaniale!

Już nigdy zły nie będę wcale.

 

 

Wiersz

„W PTASIEJ STOŁÓWCE”
D.Gellner

Przyleciało wróbli sześć,
zaczynają obiad jeść.
Jeden ziarno dziobie,
chwali przysmak sobie.
Drugi na talerzu
skubie bułkę świeżą,
trzeci okruszynki
wybiera ze skrzynki.
Czwarty, piąty ptaszek
dziobią zgodnie kaszę.
Szósty głową kręci,
na nic nie ma chęci
i widać po minie,
że był gdzieś w gościnie.

Siedzi sobie w środku
pięć malutkich kotków
ale nagle znika
jeden kot z koszyka

Cztery małe kotki
jadły serek słodki
nagle jeden przepadł
pobiegł szukać mleka

Były kotki trzy
jeden bardzo zły
złapał własny ogon
pobiegł kocią drogą

Były kotki dwa
jeden bał się psa
cały zapłakany
zaczął szukać mamy

Była piątka kotków
jeden został w środku
został w koszu na noc
powiedz mu dobranoc

 

 


Piosenki na grudzień 

Czy Mikołaj przyjdzie do nas? (sł. i muz. K. Gowik).

Przyjechał Mikołaj do naszego miasta,

szuka grzecznych dzieci, niespodzianki dla nich ma!

Lubi pić herbatkę przy kawałku ciasta.

Więc go zaprosimy! Może nam coś da?…

Ref.: I choć głośno dziś krzyczała cała grupa, że niedobra była zupa!

Chociaż chłopcy przeszkadzali i pani nie słuchali,

przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!

Choć dziewczynki dziś zamknęły się w łazience

i miśkowi myły ręce, chłopcy głośno rozmawiali i pani nie słuchali,

przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!

  1. Cztery renifery ciągną białe sanie,

a na saniach worek taki wielki, że ho, ho!

Mikołaja zaraz prośmy na śniadanie,

wszyscy razem głośno zawołajmy go!

Ref.: I choć głośno…

III. Czekaliśmy wszyscy na te odwiedzinki.

Czekaliśmy długo na prezentów miły czas.

Przyjedź, Mikołaju, do naszej rodzinki!

Zanim znów odjedziesz w ciemny, mroźny las.

 

 We żłóbeczku  Tadeusz Godar, Sławomir Czarnecki

 

We żłóbeczku na sianeczku

Mały Jezus leży

Hej! Radośnie, hej! Z ochotą

Niechaj każdy bieży

Co tchu pędzą pastszkowie,

Pięknie się kłąniają,

Tańcząc skocznie i wesoło

z serca Mu śpiewają

 

Wiersz

Doroty Gellner Pada śnieg.

Pada śnieżek,

pada śnieżek.

Już ze śniegu

mam kołnierzyk,

białe uszy

i policzki,

i śniegowe

rękawiczki.

A jak padać

nie przestanie –

wiecie, co się

ze mną stanie?

Będzie kino

nie z tej ziemi –

nos w marchewkę

mi się zmieni.

 

 Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze na miesiąc grudzień grupa VI

Nauczyciele: Anna Krysztofiak, Żaneta Tomczak- Piekiełko 

BLOK TEMATYCZNY:, Co robimy w wolnym czasie?

TYDZIEŃ 1- 30.10.2017-03.11.2017

CELE:

– zapoznanie z literą l- małą i dużą, drukowaną i pisaną, utrwalanie poznanych liter

– rozwijanie sprawności manualnych- praca wg instrukcji obrazkowej, odwzorowywanie.

– rozwijanie sprawności fizycznej- reagowanie na określone sygnały, kształtowanie szybkiej reakcji i orientacji, umiejętności współdziałania z partnerem, odtwarzanie rytmu, reagowania na zmianę rytmu.

-rozwijanie kompetencji matematycznych, ćwiczenia klasyfikacyjne, rozpoznawanie figur geometrycznych, doskonalenie umiejętności układania domina liczbowego- poziomowanie trudności.

– Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej prostych wyrazów, dostosowanie trudności do potrzeb indywidualnych każdego dziecka

– Rozwijanie umiejętności muzycznych, reagowanie na określony potok dźwięku, nauka piosenki metodą ze słuchu.

– zachęcanie do uczestniczenia, jako ekspert zajęć, dbanie o prawidłowy przebieg zajęć, podnoszenie dzieciom własnej wartości.

BLOK TEMATYCZNY: Nadchodzi zima

TYDZIEŃ 2- 04-08.12.2017

CELE:

-Wprowadzenie litery Y, ćwiczenia utrwalające poznane literki, ćwiczenia doskonalące umiejętność analizy i syntezy wyrazów,

– nauka wiersza na pamięć metodą ze słuchu

-Rozwijanie kompetencji matematycznych- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo- skutkowych, wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 0

-Umuzykalnienie- gra na instrumencie perkusyjnym- trójkącie, nauka tańca

– Rozwijanie kompetencji plastycznych: umożliwianie dzieciom dowolnego doboru technik i materiałów plastycznych, wykonywanie prac wg wskazówek nauczyciela,

-Rozwijanie sprawności fizycznej- Ćwiczenia z elementem mocowania, skrętoskłony, ćwiczenia tułowia, ćwiczenia nóg w podskokach.

BLOK TEMATYCZNY: Zwierzęta zimą

TYDZIEŃ 3- 11-15.12.2017

CELE:

-zapoznanie z literą n, dużą i małą drukowaną i pisaną, wielką i małą, utrwalanie poznanych wcześniej liter.

– rozwijanie mowy i myślenia, wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu, analiza i synteza słuchowa wyrazów,

– rozwijanie kompetencji matematycznych, klasyfikowanie, przeliczanie, określanie części wspólnej zbiorów

– rozwijanie sprawności manualnej, wykonywanie prac wg instrukcji, dokładne, estetyczne wykonywanie prac.

– rozwijanie umiejętności muzycznych i tanecznych

 

  

 

BLOK TEMATYCZNY: Święta tuż- tuż

TYDZIEŃ 4- 18-22.12.2017

CELE:

– Rozwijanie mowy i myślenia: wprowadzenie litery r, utrwalanie poznanych wcześniej liter. Rozwiązywanie zagadek słuchowych. Słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na jego temat, wdrażanie do wypowiadania się całym zdaniem

-Rozwijanie kompetencji matematycznych: analiza i synteza wzrokowa, doskonalenie umiejętności przeliczania, wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 6, posługiwanie się pojęciami na górze, na dole, na, pod, duża, mała, wysoko, nisko

– rozwijanie sprawności fizycznej

-rozwijanie sprawności manualnej- doskonalenie umiejętności pracy w zespołąch

-Rozwijanie wrażliwości muzycznej, tworzenie akompaniamentów do piosenki, tworzenie interpretacji ruchowej do piosenki

 

 

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE VI

NA MIESIĄC LISTOPAD

NAUCZYCIELE: ANNA KRYSZTOFIAK, ŻANETA TOMCZAK- PIEKIEŁKO

BLOK TEMATYCZNY: Domy i domki

TYDZIEŃ 1- 30.10.2017-03.11.2017

CELE:

  • -zapoznanie z literą i – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanej litery.
  • -rozwijanie mowy, zwracanie uwagi na poprawne budowanie wypowiedzi
  • -rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne

            -rozwijanie sprawności fizycznej, reagowanie na określone sygnały

  • -zapoznanie z figurą geometryczną – trójkątem,
  • -rozpoznawanie i nazywanie domów,

 

BLOK TEMATYCZNY: Urządzenia elektryczne

TYDZIEŃ 2- 06.11.2017-10.11.2017

CELE:

  • -zapoznanie z literą t – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanych liter.
  • -rozwijanie mowy, ćwiczenia artykulacyjne
  • -rozwijanie sprawności fizycznej, stosowanie się do poleceń nauczyciela
  • -umuzykalnienie dzieci,
  • -rozwijanie sprawności manualnych, ćwiczenia rozwijające sprawność palców

            -zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,

  • -rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • -zachęcanie do wykonywania zdrowych deserów.

 

BLOK TEMATYCZNY: Jesienna pogoda

TYDZIEŃ 3- 12.11.2017-17.11.2017

CELE:

-zapoznanie z literą d – małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-utrwalanie poznanych liter.

-rozwijanie mowy, prawidłowe budowanie pytań.

-rozwijanie sprawności fizycznej, dokładne wykonywanie ćwiczeń

-budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

-umuzykalnienie dzieci.

-rozwijanie sprawności manualnych,

-zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.

 

 BLOK TEMATYCZNY: Zdrowie naszym skarbem

TYDZIEŃ 4- 20.11.2017-24.11.2017

CELE:

-zapoznanie z literą k – małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-utrwalanie poznanych liter.

-rozwijanie mowy,

-rozwijanie sprawności fizycznej.

-rozwijanie sprawności manualnej,

-umuzykalnienie dzieci.

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

-rozwijanie sprawności fizycznej.

-uświadamianie dzieciom ich praw,

-zapoznanie z pracą farmaceuty.

BLOK TEMATYCZNY:, co robimy w wolnym czasie?

 

TYDZIEŃ 4- 27.11.2017-01.12.2017

CELE:

-zapoznanie z literą l – małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-utrwalanie poznanych liter.

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

-rozwijanie sprawności fizycznej.

-umuzykalnienie dzieci,

-rozwijanie aktywności twórczej.

-rozwijanie słuchu fonematycznego,

-integrowanie się dzieci.

-rozwijanie mowy,

-rozwijanie sprawności fizycznej

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Grupa VI- 6 latki

Nauczyciele: Anna Krysztofiak, Żaneta Tomczak- Piekiełko

 

Blok tematyczny: Jesienią w sadzie

Termin realizacji: 02-06.10.2017

Cele ogólne:

  • -zapoznanie z owocami z polskich sadów.
  • -zapoznanie z literą o – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanej litery.
  • -umuzykalnianie dzieci,
  • -rozwijanie sprawności fizycznej
  • -zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb: 1, 2,
  • -rozwijanie sprawności manualnej.

-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

Blok tematyczny: Warzywa znane i lubiane

Termin realizacji: 09-13.10.2017

Cele ogólne:

  • -zapoznanie z literą a – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • -zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,
  • -rozwijanie sprawności fizycznej.
  • -umuzykalnianie dzieci,
  • -zachęcanie do wykonywania prostych potraw.
  • -rozwijanie sprawności manualnych,
  • -rozwijanie mowy,
  • -rozwijanie słuchu fonematycznego

Blok tematyczny: Moja rodzina

Termin realizacji: 16-20.10.2017

Cele ogólne:

  • -zapoznanie z literą m – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanych liter.
  • -rozwijanie mowy,
  • -wyzwalanie i inspirowanie aktywności ruchowej.
  • -umuzykalnianie dzieci,
  • -rozwijanie sprawności manualnych.
  • -zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem,
  • -zapoznanie z historią własnej rodziny.
  • -rozwijanie sprawności fizycznej.

Blok tematyczny: Zwierzęta domowe

Termin realizacji: 23-27.10.2017

Cele ogólne:

  • -zapoznanie z literą e – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanych liter.
  • -rozwijanie mowy,
  • -rozwijanie sprawności fizycznej
  • -rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • -zapoznanie z hodowlą psa.
  • -zapoznanie z wyglądem cyfry 4,

          -rozwijanie sprawności manualnej

PIOSENKI DO NAUKI NA PAŹDZIERNIK

 

„IDĄ WITAMINKI”

  1. Zapukała raz marchewka do przedszkola, Za marchewka Ida groszek i fasola,

Z tyłu się fasolka toczy i przeciera złote oczy. Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref.  Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie! Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

  1. Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek, A za drzwiami stoją warzywa spóźnione: Pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek. Do przedszkola dzisiaj wszystkie chcemy wejść.
  2. Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach, A kalafior wskoczył prosto do garnuszka. Dzieci szybko myją ręce i czekają, by czym prędzej Z jarzynkami przy stolikach spotkać się!

„MOJA RODZINA”

  1. Kiedy rodzina jest w komplecie, Jest tak radośnie, jest tak bezpiecznie.

Bo kto rodzinę fajną ma, Ten jest szczęśliwy tak jak ja. (bis)

Ref. Tata nauczy, mama przytuli, Jak brat i siostra nikt nie zrozumie.

Więc mów co chcesz i myśl, co chcesz, Rodzina ton wspaniała rzecz!

Więc mów, co chcesz i myśl, co chcesz, Rodzina to jest najważniejsza rzecz!

  1. Rodzice bardzo mnie kochają, Czasami skarcą, czasami pochwalą.

Ja o tym bardzo dobrze wiem –  Tak właśnie wychowują mnie (bis)

 

WIERSZ NA PAMIĘĆ  „Wiersz dla mamy” I.Landau

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

Dla ciebie słońce i chmury,

Dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

Jesienią – liście jesienne…

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

Dziś, jutro i codziennie!

 

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

GRUPA VI

Nauczyciele: Anna Krysztofiak, Żaneta Tomczak- Piekiełko

Blok tematyczny: W przedszkolu

Termin realizacji: 04-08.09.2017

Cele ogólne:

– poznawanie nowych pracowników, zapoznanie z nową salą i mieszczącymi się w niej pomieszczeniami,

-zapoznanie ze znaczkiem rozpoznawczym,

-podawanie wiadomości o sobie, wymienianie nazw poszczególnych części ciała,

-umuzykalnienie dzieci,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-rozwijanie mowy,

– rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych,

-ustalenie umów i zasad obowiązujących w przedszkolu

Blok tematyczny: W przedszkolu

Termin realizacji: 11-15.09.2017

Cele ogólne:

-integrowanie grupy,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-rozwijanie mowy

-rozwijanie sprawności manualnej,

-umuzykalnienie dzieci,

-rozwijanie szybkości i zwinności,

-rozwijanie umiejętności liczenia,

-przygotowanie do nauki czytania

Blok tematyczny: Moja droga do przedszkola

Termin realizacji:18-22.09.2017

Cele ogólne:

– zapoznanie z zasadami ruchu drogowego,

-rozwijanie mowy,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-umuzykalnienie dzieci,

-zapoznanie z figurą geometryczną kołem,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-zapoznanie z rolą samochodów specjalistycznych,

-nazywanie nazwy aktualnego miesiąca.

Blok tematyczny: Nadeszła jesień

Termin realizacji: 25-29.09.2017

Cele ogólne:

zapoznanie dzieci z oznakami jesieni,

– rozwijanie wrażliwości słuchowej,

-rozwijanie zainteresowań plastycznych,

-rozwijanie słuchu fonematycznego,

-rozwijanie sprawności ruchowej,

-orientacja w schemacie ciała,

-budzenie zainteresowania przyrodą

– rozwijanie mowy,

-rozwijanie aparatu artykulacyjnego

 

 

PIOSENKI NA WRZESIEŃ

Znowu w przedszkolu (sł. i muz. J. Kucharczyk).

  1. Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato

i wakacje już skończą się,

wrócą dzieci do przedszkola,

bo w przedszkolu fajnie jest.

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,

w naszym przedszkolu miło płynie czas.

Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,

więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

  1. Poznajemy literki i cyferki

i wierszyków uczymy się.

I śpiewamy, i tańczymy,

tu jest piękny każdy dzień.

Ref.: W naszym…

III. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki

tak radośnie witają mnie.

Co dzień świetnie się bawimy.

Czy gdzieś będzie lepiej? Nie

Idzie jesień poprzez świat (sł. i muz. K. Gowik).

  1. Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,

w polu kopią kartofelki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.

Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!

Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.

Witaj, witaj wśród nas, witaj wśród nas!

  1. W sadzie jabłka malowane do koszyka skaczą same.

Babie lato plącze nitki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

Ref.: Idzie jesień…

III. W lesie kwitną piękne wrzosy,

grzybki rosną w kroplach rosy.

Na wycieczkę chodźmy razem, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

WIERSZ J. Koczanowskiej Przejście przez ulicę.

W dużym mieście wielki ruch, samochodów wiele,

jeśli chcesz bezpiecznym być, musisz o tym wiedzieć:

przez ulicę można przejść tylko w takim miejscu,

gdzie mrugają światła dwa, pasy są na przejściu.

To czerwone woła: STOP, stój i czekaj grzecznie,

a zielone prosi: idź, możesz przejść bezpiecznie.

Zapamiętaj jeszcze to: gdy po mieście chodzisz,

musisz pod opieką być dorosłej osoby.