W sali grupy VI  Kangurki „brykają”
I wesoło razem czas spędzają.
Znają się już kilka lat
I bardzo chcą poznawać świat.
Lubią rozmawiać, liczyć, malować,
A także się gimnastykować.
Wszystkie Kangurki pięknie śpiewają,
A za „złe” zachowanie zawsze przepraszają.
Na zajęciach uważają
I wiele do powiedzenia, na każdy temat, mają.
Zasad w grach i zabawach przestrzegają
I posiłki ładnie zjadają.
Przykładem „świecić się” starają,
Bo przecież „starszakami” się nazywają.

 Wychowawca: Jadwiga Stępniewska
Nauczyciel współpracujący: Karolina Daśko
Pomoc nauczyciela: Alicja Kowalczyk 


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc czerwiec

Bloki tematyczne :

Zwiedzamy nasz kraj .     05.06. – 09.06.2017.

Wkrótce wakacje .           12.06. – 16.06.2017.

Witaj  lato .                       19.06. – 30.06.2017.

 

Cele ogólne:

Rozwijanie mowy

Rozbudzanie świadomości narodowej oraz dostrzeganie piękna i bogactwa regionów Polski.

Kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski.

Uświadomienie zasad bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas wypoczynku, oraz poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

Rozwijanie wrażliwości muzycznej oraz umiejętności muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem zabaw.

Zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji

Uświadamianie zagrożeń związanych z wakacyjnym odpoczynkiem

Rozwijanie poczucia rytmu

Zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek

Rozwijanie myślenia, ćwiczenia spostrzegawczości

Usprawnianie narządów artykulacyjnych

Rozwijanie umiejętności wokalnych

Rozwijanie sprawności manualnych;

Rozwijanie techniki czytania;

Zwracanie uwagi na zbliżające się wakacje

Prezentowanie swoich umiejętności.

Wiersz do nauki:

„Wakacyjne rady” W. B a d a l s k a

 

Głowa nie jest od parady

I służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

Kiedy słońce pali.

 

Płynie w rzece woda,

Chłodna, bystra, czysta.

Tylko przy dorosłych

Z kąpieli korzystaj.

 

Jagody nieznane

Gdy zobaczysz w borze,

Nie zrywaj!

Nie zjadaj,

Bo zatruć się możesz.

 

Urządzamy grzybobranie.

Jaka rada stąd wynika?

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

Nie wkładaj do koszyka.

 

Biegać boso- przyjemnie,

Ale ważna rada:

Idąc na wycieczkę

Dobre buty wkładaj!

 

Piosenki do nauki:

Kończymy już przedszkole (sł. i muz. D. i K. Jagiełło).

 

Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,

zeszyty i tornistry wołają nas.

A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref.: Tak bardzo nam tu dobrze,

że nie chcemy wcale jeszcze iść.

Wakacje szybko miną, a potem już

zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż.

A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref.: Tak bardzo…

Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,

że upływają lata, starszym się jest.

A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.

Ref.: Tak bardzo…

 

 

Do widzenia, przedszkole (sł. Z. Holska-Albekier, muz. K. Kwiatkowska).

Gdy szedł wrzesień przez zielony las w deszczu, z parasolem,

wszystkie dzieci wtedy pierwszy raz witały przedszkole.

 

Podajemy ręce do zabawy w kole, przy naszej piosence witamy przedszkole oraz naszą panią, lalki, piłki, misie witamy już dzisiaj, witamy!

 

Przyszła zima, zagrał mroźny wiatr, gwiżdże już po polach.

Sypnął śniegiem, pozostawił ślad w drodze do przedszkola.

 

Podajemy ręce do zabawy w kole, przy naszej piosence wesoło w przedszkolu.

 

Jest i nasza pani, lalki, piłki, misie, zabawa to dzisiaj, zabawa!

Już jaskółka, biało-czarny ptak, gniazdo ma w stodole.

Wkoło zieleń, to już lata znak, czas żegnać przedszkole.

 

Podajemy ręce do zabawy w kole, przy naszej piosence żegnamy przedszkole oraz naszą

panią, lalki, piłki, misie żegnamy już dzisiaj, żegnamy!

 

 

Zamierzenia  dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc maj 

 

Bloki tematyczne

1.Nasze zmysły

2.Poznajemy różne zawody .

3.Nasi kochani rodzice .

4.Dzieci z całego Świata  .

 

 

Cele ogólne :

-rozpoznawanie i nazywanie części ciała ;

-uświadomienie istnienia różnych narządów zmysłów ;

– uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka ;

-przybliżenie wiadomości na temat wybranych zawodów ;

-doskonalenie  umiejętności  uważnego słuchania  i wypowiadania  się na określony temat ;

-doskonalenie umiejętności dokonywania  analizy i syntezy słuchowej wyrazu ;

–  rozwijanie techniki czytania ;

-utrwalanie poznanych liter ;

-rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości ;

-wzbudzanie zainteresowania życiem  dzieci  i porównywanie warunków życia dzieci na różnych kontynentach ;

– doskonalenie sprawności manualnej  i koordynacji  wzrokowo – ruchowej ;

– porównywanie masy przedmiotów ;

– doskonalenie  umiejętności rachunkowych ;

– rozwijanie   inwencji twórczej  i umiejętności  wokalnych ;

-akompaniowanie do piosenek na instrumentach ;

-umuzykalnienie  i kształtowanie poczucia rytmu ;

– rozwijanie umiejętności łączenia w pracy plastycznych różnych materiałów ;

-rozwijanie sprawności manualnej ;

-tworzenie formy przestrzennej ;

-rozwijanie umiejętności wycinania ;

-rozwijanie sprawności fizycznej;

-przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w sali i na podwórku przedszkolnym .

 

Piosenki do nauki 

,,Bardzo Cię kochamy ”

 

1.Dzisiaj mamy  święto mamy

i śpiewamy dla niej tak :

Bądź , mamusiu , uśmiechnięta ,

choćby nawet i sto lat .

 

Ref .To dla ciebie dziś śpiewamy

tę piosenkę tę wesołą :

bardzo wszyscy cię kochamy

i ty także kochasz nas . ( bis)

 

2..Dzisiaj mamy  święto mamy ,

a w przedszkolu wielki ruch ,

odwiedziły dziś nas mamy ,

więc śpiewamy tak jak z nut .

 

Ref .To dla ciebie ….

 

 

,,Życzenia dla mamy ”

 

1.Jest na świecie tylko jedna ,

tak wspaniała i kochana.

Spytasz pewnie , kto to  taki .

Oczywiście – moja mama .

 

Ref. Życzymy mamie w dniu jej święta ,

by była zawsze uśmiechnięta ,

i aby miała dla nas czas ,

i kochała , kochała nas . ( bis )

 

2.Przyszedł maj , znów kitnią kwiaty ,

jest zielono dookoła ,

nasza mama ma dziś święto ,

jest pogodna i wesoła .

 

Ref . Życzymy mamie …

 

Wiersz do nauki

 

,,Dzieci ” 

Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same –

lubią skakać na jednej nodze

i lubią zanudzać  mamę .

Wszystkie dzieci na całym świecie

śpiewają wesołe piosenki , i byle kamyk ,i byle szkiełko ,

biorą jak skarb do ręki .

Podobno dzieci na całym świecie

bywają niegrzeczne czasem ,

lecz to nie u nas , nie w naszym mieście ,

to gdzieś za góra , za lasem …

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze

na miesiąc luty:

Bloki tematyczne :

1. Mieszkamy  w Europie 30.01 – 3.02

2. Zabawy na śniegu 6.02 – 10.02

3. Ferie zimowe 13.02 – 24.02

Cele ogólne :

– zapoznanie z literą g: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− przybliżenie postaci i muzyki F. Chopina

− poznanie herbu, nazwy Warszawy i jej pochodzenia oraz wybranych zabytków

− rozwijanie sprawności  manualnej

− zapoznanie z symbolami narodowymi

− rozwijanie sprawności manualnej

− poznanie flagi UE oraz nazw krajów, które do niej należą

− zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8

− rozwijanie myślenia

– rozwijanie umiejętności dodawania

− zapoznanie z literą w: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− zachęcanie do przebywania na świeżym powietrzu

− ukazanie niebezpieczeństw grożących podczas zabaw na śniegu

− wyrażanie swoich przeżyć i spostrzeżeń w ekspresji plastycznej

− rozwijanie aktywności twórczej

− rozwijanie poczucia rytmu

− rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych

− zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi

− ukazywanie konsekwencji nieprzestrzegania zakazów dotyczących zabaw zimowych

− rysowanie do wysłuchanego tekstu

 

Wiersz

„Bałwankowo”  E.Stadtmuller

 

Ze śniegu można ,

daję słowo,

ulepić całe Bałwankowo.

Białe królewny

oraz smoki,

auta, co jadą

w świat szeroki.

Śniegowa myszkę

oraz kotka

i jeszcze UFO

w kształcie spodka.

I szklaną górę,

całą biała,

byleby śniegu napadało.

 

Piosenka

“ZIMA”

 „Fiu! Fiu! Fiu! gwiżdże wiatr,

Gwiżdże wiatr na cały świat.

Leci, leci przez zagony,

Tańczy wkoło jak szalony!

Ani wiatru, ani zimy

My się wcale nie boimy

Bo na wiatr, na wiaterek

Ty masz futro ja sweterek.

Hu-ha, hu-ha, niechaj sobie dmucha! } 2x

Pada śnieg, pada śnieg,

Pada nocą i we dnie.

Tyle śniegu napadało,

Wszędzie czysto, wszędzie biało!

Ani wiatru, ani zimy

My się wcale nie boimy,

Bo na śniegu każdy wszędzie

Saneczkami jeździć będzie!

Oj, da dana, śniegu po kolana! } 2x

Trach, trach, trach, trzeszczy mróz,

Jak upadniesz będzie guz.

Oj, dmuchają w ręce ludzie,

Tupią tup, tup, tup po grudzie.

Ani mrozu, ani zimy

My się wcale nie boimy,

Bo na lodzie jest uciecha,

Gdy na łyżwach można jechać!

W lewo, w prawo mkniemy sobie żwawo!

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc styczeń 

Bolki tematyczne :

1.Mijają dni , miesiące .

2.Karnawał .

3.Odwiedzili nas babcia i dziadek .

4. Mój dom , moja miejscowość .

 

Cele ogólne : 

– zapoznanie z literami : r, s , n, b  mała i wielką , drukowaną i pisaną ;

-zwrócenie uwagi na budowę kalendarzy i ich charakterystyczne elementy ;

-utrwalenie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy ;

-rozwijanie mowy i myślenia , wypowiadanie się na określony temat ;

– doskonalenie analizy i syntezy słuchowej ;

-rozwijanie zainteresowań karnawałem i tradycjami z nim związanymi ;

-pamięciowe opanowanie utworu literackiego ;

-wyjaśnienie znaczenia drzewa genealogicznego ;

-przybliżenie charakterystycznych miejsc dawnej miejscowości ;

-porównywanie domów wybudowanych dawniej i obecnie ;

-zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobą ;

-zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby siedem ;

-wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów ;

-utrwalenie znajomości kształtów figur geometrycznych ;

-rozwijanie sprawności manualnej ;

-wyrażenie przeżyć i doświadczeń w ekspresji plastycznej ;

-rozwijanie poczucia rytmu ;

-nauka piosenki ;

-rozwijanie umiejętności współdziałania ;

-dokarmianie ptaków w ogrodzie przedszkolnym ;

-rozwijanie sprawności fizycznej , hartowanie organizmu .

 

 

Wiersz do nauki:

 ,, Co robią zimą dni tygodnia ?”

Gdy tylko słonko na niebie lśni ,

baw się z zimą tygodnia dni .

Poniedziałek – zjeżdża na sankach .

Wtorek- lepi bałwanka .

Środa – narty przypina .

Czwartek – kije jej trzyma .

Piątek -jedzie na ślizgawce ,

ciągnięty przez dwa latawce .

Sobota rzuca śnieżkami

i woła Niedzielę :

,,Hej , baw się z nami !”

A Niedziela , chodź zdrowa ,

pod pierzynę się chowa .

 

 

Piosenki do nauki :

,, Śniegowa samba ”

1. W naszym przedszkolu tańczymy sambę ,

w naszym przedszkolu wspaniały bal .

Podnieśmy ręce do góry razem ,

niech samba rzuci taneczny czar .

Ref: Śniegowa samba, wesoła , chodź zimna

śniegowa samba od letniej inna.

Śniegowa samba na mrozie , na śniegu ,

śniegowa samba rozgrzewa nas .

 

2.Za oknem zima , za oknem wieje ,

a tu , w przedszkolu , gorąco jest .

Śniegowa samba do nas się śmieje ,

w zawrotnym tempie otacza mnie .

 

Ref: Śniegowa samba …

 

3.Wirują wstążki  i balonik ,

a serpentyny splatają się .

Tupią wesoło małe buciki ,

to dzieci tańczą i miło jest .

 

Ref: Śniegowa samba …

 

,,Całusy dla babci i dziadka ”

 

1.Za oknami zima hula

ale babcia nas przytula .

Gdy nadchodzą chłodne noce ,

sercem grzeje nas jak koce .

Dziadek zawsze czas ma dla nas ,

bierze wnuki na kolana ,

czasem ciebie , czasem mnie .

Jak to miło wiedzieć , że …

 

Ref: Wiosną , latem  ni jesienią

babcia z dziadkiem się nie zmienią .

 

2.Śnieg za oknem ciągle sypie ,

za pół roku przyjdzie lipiec,

ale u nas wciąż jest lato .

Babciu , dziadku , dzięki za to !

Z wami zawsze jest słonecznie ,

ciepło , miło i bezpiecznie ,

więc całusy dziś wam śle

każdy wnuczek , bo już wie …

 

Ref: Wiosną , latem …

Zamierzenia – dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze
na miesiąc grudzień

Bloki tematyczne :

  1. Urządzenia elektryczne   28.11 – 2.12..2016
  2. Nadchodzi zima 5.12 – 9.12.2016
  3. Święta, święta – 12.12 – 16.12.2016
  4. Boże Narodzenie tuż, tuż – 19.12 – 23.12.2016
  5. Gwiazdkowe wspomnienia 27.12 – 30.12.2016

Cele ogólne:
zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

– rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy telefonicznej.

wyjaśnia, do czego jest potrzebny prąd,

– łączy różne materiały plastyczne w celu wykonania formy przestrzennej.

rozwijanie wrażliwości muzycznej i wyczucia rytmu,

– poznanie różnych sposobów otrzymywania energii

porównywanie liczebności zbiorów,

– zapoznanie ze sposobami oświetlania pomieszczeń dawniej i dziś.

– zapoznanie z literą y: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

– pamięciowe opanowanie utworu literackiego,

– przybliżenie ze sposobem wykonania śniegowych gwiazdek różnymi technikami.

– umuzykalnienie dzieci,

– zwrócenie uwagi na oznaki charakterystyczne dla pór roku.

– rozwijanie orientacji przestrzennej,

– wypowiadanie się na temat zimy i jej oznak,

– rozwijanie umiejętności malowania na kartkach o różnej fakturze.
– rozwijanie mowy,

– przybliżanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
– rozpoznaje cyfrę 6,

– zna zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia w wybranych krajach, porównuje je z naszymi.

– zapoznanie ze zwyczajem składania i wysyłania świątecznych życzeń, utrwalenie znajomości własnego adresu,

– zapoznanie ze sposobem łączenia ze sobą różnorodnych materiałów.

– dzielenie się przeżyciami ze świąt

– utrwalanie bożonarodzeniowych piosenek oraz wierszy

– nazywanie zabawek

 

 

Wiersz :

„Zanim przyjdzie gwiazdka”

Jeszcze w lesie szumią świerki

kołysanki swoje,

a ja już mam kłopot wielki,

czym drzewko ustroję.

Otoczone było w lesie

świergotliwym gwarem…

Więc ja na nim też zawieszę

śmiesznych ptaszków parę.

Z waty będzie biały zając

i ruda wiewiórka.

Wśród gałązek się schowają

ślimaki ze sznurka.

Pod wesołym muchomorem

posadzę krasnale.

Mogą wybrać się wieczorem

z wizytą do lalek.

Piosenki :

Domowe sprzęty elektryczne

1. Radio, pralkę czy lodówkę,

często też sokowirówkę,

czy telefon, czy suszarkę,

czasem także zamrażarkę,

sprzęty takie w domu mamy

i z nich chętnie korzystamy.

2. Czemu służą, wszyscy wiemy,

trochę o nich opowiemy:

przez telefon rozmawiamy,

w zamrażarce – zamrażamy,

mikser wszystko w mig miksuje,

a odkurzacz- porządkuje.

3. Telewizję oglądamy,

radia chętnie też słuchamy,

na kuchence- gotujemy,

a żelazkiem prasujemy,

pralka daje czyste pranie,

aż się miło robi mamie.

 

Jedzie grudzień

Jedzie grudzień po grudzie,
ale w drogę wziął sanie.
Hej, pomóżcie mi ludzie,
bo mi konik ustanie!

Jakże jechać na płozach,
gdy brak śniegu na drodze?
Zaprzęgnijcie do woza,
by wytrzęsło mnie srodze!

Panie grudniu, wstąp do nas,
na śnieg trochę poczekaj.
Biała zima zamglona
idzie lasem z daleka.

Spędzę z wami chwil parę,
niezbyt wiele mam czasu,
bo podarek zielony
muszę przywieźć wam z lasu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc listopad  .

Bloki tematyczne :

 

1.Jesienne nastroje .

2.W świecie teatru .

3.Znamy te baśnie  .

4. Tutaj rosły paprocie .

 

 

Cele ogólne:

– zapoznanie z literami : i , t ,d , k ,małą i wielką , drukowaną i pisaną ,

– rozwijanie mowy , rozwiązywanie zagadek : wzrokowych , słuchowych i słownych ,

-rozwijanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej ,

-rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi ,

-usprawnianie narządów artykulacyjnych ,

– doskonalenie słuchu fonematycznego ,

-zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie,

-zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury ,

-zapoznanie z etapami powstawania książki ,

-zachęcanie dzieci do interesowania się czytaniem ,

-zapoznanie z wyglądem Ziemi w czasach prehistorycznych ,

-poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez łączenie ze sobą różnych technik plastycznych ,

-rozwijanie umiejętności wokalnych ,

-rozwijanie  szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy ,

-zapoznawanie z zapisem cyfrowym liczb 4 i 5 ,

-przypomnienie  i utrwalenie wiadomości o figurach geometrycznych ,

-doskonalenie umiejętności liczenia ,

-rozwijanie sprawności manualnych ,

-doskonalenie sprawności fizycznej ,

 

Piosenki do nauki : 

,, Jesień – jesieniucha ”

1. Ale plucha , cha ,cha,

plucha, cha, cha !

Ale dmucha, cha, cha,

dmucha cha,cha!

 

Ref .Niech tam leje ,

niech tam wieje,

ja się bawię ,

ja się śmieję.(bis)

 

2.Żółta grucha , cha, cha,

grucha ,cha, cha!

Hop , do brzucha, cha,cha,

brzucha, cha,cha !

Ref. Niech tam  …( bis)

 

3.Dla mnie jesień

to jest mucha, cha,cha !

Jesień , jesień,

jesieniucha, cha, cha!

 

Ref. Niech tam …(bis)

 

 ,,Miś Uszatek ”

1. Stał na półce w  sklepie z zabawkami,

bardzo długo nasz pluszowy miś,

marzył aby ktoś go zauważył ,

i by mógł się wyprowadzić dziś ,

ze zmartwienia uszko mu opadło,

lecz się  nie załamał dzielny chwat ,

zapakował wszystkie swoje rzeczy ,

i przed siebie ruszył w świat .

 

Ref. Miś Uszatek , miś Uszatek ,

najdzielniejszy to na świecie miś ,

Miś Uszatek , miś Uszatek ,

wszystkie dzieci kocha nie od dziś .( bis)

 

2.Tak wędrując dotarł do przedszkola,

gdzie szczęśliwie żyje pośród nas,

wszyscy tutaj  bardzo go kochają ,

a Uszatek kocha wszystkich nas ,

pozostanie więc na zawsze z nami ,

po przyjazny los  tak właśnie chciał ,

aby czuł się  jak u siebie w domu ,

i przyjaciół nowych miał .

 

Ref. Miś Uszatek , miś Uszatek …

 

 

Wiesz do nauki

 

,,Listopadowe listy ”

Cieszą się wszyscy listonosze !

Listopad przyszedł w samą porę .

Starczy do parku wejść i proszę –

listy wpadają wprost do toreb .

To nic, że liście to nie listy ,

ludzie i tak są zachwyceni ,

bo nie dostają nigdy listów

tak barwnych , jak te od jesieni .

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze
na miesiąc październik :

Bloki tematyczne :

  1. Co robią zwierzęta jesienią ? – 3.10 – 7.10
  2. Jesień w sadzie – 10.10 – 14.10
  3. Jesień na działce 17.10 – 21.10
  4. Dbamy o zdrowie 24.10 – 28.10

Cele :

  • Rozpoznawanie samogłosek i spółgłosek
  • Rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • Zapoznanie ze sposobami przygotowywania zwierząt do zimy
  • Zwracanie uwagi na pokarmy spożywane przez zwierzęta
  • Rozwijanie mowy
  • Łączenie różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
  • Zapoznanie z nazwami drzew owocowych
  • Rozpoznawanie i nazywanie warzyw
  • Poznanie liter „ o,e,a ”
  • Zapoznanie ze sposobem wykonywania stempli
  • Kształtowanie pojęcia liczb
  • Rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • Uświadamianie jakie znaczenie dla życia człowieka ma zdrowie
  • Zachęcanie do spożywania zdrowej żywności
  • Zachęcanie do ćwiczeń gimnastycznych i ruchu na powietrzu
  • Zapoznanie z wyglądem i cechami trójkąta
  • Rozwijanie zainteresowań zdrowym trybem życia
  • Zwrócenie uwagi na znaczenie higieny osobistej i czystości
  • Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do pogody

 

 

Wiersz :

D. Gellner „Pod drzewami”

Siedzi jesień pod jabłonią,

jabłka jej nad głową dzwonią.

a gdy gruszą wiatr poruszy,

dzwonią gruszki.

Gdzie? Na gruszy.

Siedzi jesień pod drzewami,

sad jej dzwoni za uszami.

Wiec zatkała uszy watą.

Czy to prawda?

Co wy na to?

Piosenki :

„Wiewióreczka”

I

Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz oczka czarne
nie bójże się, pokaż w lesie, gdzie masz swą spiżarnię.
Wszędzie mam, tu i tam, czego chcecie to wam dam.
Fik, myk! Hyc, hyc! Czego chcecie to wam dam.

II.

Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry orzeszków do czapki.
Dałabym nawet sześć lecz co w zimie będę jeść?
Fik, myk! Hyc, hyc! Były orzeszek, nie ma nic!

III

Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz rudy pyszczek,
tu na ziemię rzuć uprzejmie kilka ładnych szyszek.
Szyszki masz tu i tam, wejdź na sosnę, urwij sam.
Fik, myk! Hyc, hyc! Były szyszki, nie ma nic!

 

 „Sałatka jarzynowa”

Gdy ogórek wesoło śmieje się
A pomidor wciąż na mnie patrzy tak
To do głowy przychodzi jedna myśl,
Że sałatkę zrobić chcę.

Ref.  Sałatka, sałatka jarzynowa
Bardzo smaczna, tak smaczna jest i zdrowa
A jeśli kolego o tym nie wiesz,
To możesz kłopoty mieć.

I cebuli jeszcze troszeczkę dam,
Choć zgryźliwie szczypie w nos.
No, bo o tym to chyba każdy wie,
Że cebule zdrowe są.
Ref. Sałatka……

Teraz wszystko wymieszam mocno tak,
Trochę pieprzu i soli jeszcze dam
I spróbować ją teraz szybko chcę,
Bo wygląda pysznie tak.
Ref. Sałatka……

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc wrzesień:

 

Bloki tematyczne :

1. Witajcie w przedszkolu.

2.Droga do przedszkola .

3.To były wakacje .

4.Nadeszła jesień .

Cele ogólne:

-zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu ;

-opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu ;

-rozwijanie mowy i słuchu fonematycznego ;

-rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej ;

-zapoznanie z podstawowymi zasadami pieszego i kołowego ruchu drogowego ;

-przybliżenie informacji na temat samochodów specjalistycznych ;

-zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi ;

-zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego ( park , las );

-zapoznanie z wybranymi  grzybami jadalnymi i niejadalnymi ;

-przybliżenie regionów naszego kraju ;

-rozwijanie sprawności manualnej ;

-wyrażanie przeżyć w twórczości plastycznej ;

-rozwijanie orientacji w schemacie ciała ;

-rozwijanie umiejętności liczenia

-rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki ;

-rozwijanie sprawności fizycznej ;

 

Piosenki do nauki : 

,,Będę kierowcą ”

 

1.Jedzie auto coraz prędzej ,co za pęd , co za pęd .

Żółte światło pas na jezdni , teraz skręt , teraz skręt .

 

Ref. Bardzo trudno być kierowcą , lecz ja mówię wszystkim chłopcom ,

że kierowca  muszę kiedyś być .

 

2.Szara jezdnia, na tej jezdni aut jest sto , aut jest sto.

Zmiana świateł , tu czerwone, a więc stop , a więc stop .

 

Ref. Bardzo trudno…

 

3.Różne światła ,różne znaki trzeba znać , trzeba znać .

Muszę wiedzieć kiedy jechać , kiedy stać , kiedy stać .

 

Ref. Bardzo trudno…

,,Jesień ” 

1.Gdy jesień znowu zawita,

na łące, w lesie i polu ,

wszędzie jest kolorowo ,

także u nas w przedszkolu .

 

Ref. Jesień , jesień chodź do nas ,

jesień , jesień , bądź wśród nas

Jesień , jesień chodź do nas ,

zostań pośród nas .

 

2.Gdy jesień u nas zagości ,

kolorem świat pomaluje

wicher w polu zatańczy

i z nami tak zawtóruje .

 

Ref .Jesień , jesień …

 

3.Jesieni czas się pokłonić

i z deszczem walca zatańczyć ,

liśćmi kosze ustroić , lata czas już zakończyć .

 

Ref .Jesień , jesień …

 

Wiersz do nauki :

,,Przedszkolaki ”

 

To jest Zosia ,a to Franek ,

tam Tomaszek i Marianek ,

Ewa , Basia , Paulina

oraz uśmiechnięta Nina .

Czy już wiecie ,o kim mowa ?

 

Tak , to dzieci są z przedszkola .

Imion różnych mają wiele ,

lecz wśród nich są przyjaciele .

Gdy w zerówce się spotkają ,

zawsze sobie pomagają