W sali grupy VI  Kangurki „brykają”
I wesoło razem czas spędzają.
Znają się już kilka lat
I bardzo chcą poznawać świat.
Lubią rozmawiać, liczyć, malować,
A także się gimnastykować.
Wszystkie Kangurki pięknie śpiewają,
A za „złe” zachowanie zawsze przepraszają.
Na zajęciach uważają
I wiele do powiedzenia, na każdy temat, mają.
Zasad w grach i zabawach przestrzegają
I posiłki ładnie zjadają.
Przykładem „świecić się” starają,
Bo przecież „starszakami” się nazywają.

 

Wychowawca:  mgr Anna Krysztofiak
Nauczyciel współpracujący: mgr Żaneta Tomczak- Piekiełko
Pomoc nauczyciela: Maryla Sznajder

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE VI

NA MIESIĄC LISTOPAD

NAUCZYCIELE: ANNA KRYSZTOFIAK, ŻANETA TOMCZAK- PIEKIEŁKO

BLOK TEMATYCZNY: Domy i domki

TYDZIEŃ 1- 30.10.2017-03.11.2017

CELE:

  • -zapoznanie z literą i – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanej litery.
  • -rozwijanie mowy, zwracanie uwagi na poprawne budowanie wypowiedzi
  • -rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne

            -rozwijanie sprawności fizycznej, reagowanie na określone sygnały

  • -zapoznanie z figurą geometryczną – trójkątem,
  • -rozpoznawanie i nazywanie domów,

 

BLOK TEMATYCZNY: Urządzenia elektryczne

TYDZIEŃ 2- 06.11.2017-10.11.2017

CELE:

  • -zapoznanie z literą t – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanych liter.
  • -rozwijanie mowy, ćwiczenia artykulacyjne
  • -rozwijanie sprawności fizycznej, stosowanie się do poleceń nauczyciela
  • -umuzykalnienie dzieci,
  • -rozwijanie sprawności manualnych, ćwiczenia rozwijające sprawność palców

            -zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,

  • -rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • -zachęcanie do wykonywania zdrowych deserów.

 

BLOK TEMATYCZNY: Jesienna pogoda

TYDZIEŃ 3- 12.11.2017-17.11.2017

CELE:

-zapoznanie z literą d – małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-utrwalanie poznanych liter.

-rozwijanie mowy, prawidłowe budowanie pytań.

-rozwijanie sprawności fizycznej, dokładne wykonywanie ćwiczeń

-budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

-umuzykalnienie dzieci.

-rozwijanie sprawności manualnych,

-zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.

 

 BLOK TEMATYCZNY: Zdrowie naszym skarbem

TYDZIEŃ 4- 20.11.2017-24.11.2017

CELE:

-zapoznanie z literą k – małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-utrwalanie poznanych liter.

-rozwijanie mowy,

-rozwijanie sprawności fizycznej.

-rozwijanie sprawności manualnej,

-umuzykalnienie dzieci.

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

-rozwijanie sprawności fizycznej.

-uświadamianie dzieciom ich praw,

-zapoznanie z pracą farmaceuty.

BLOK TEMATYCZNY:, co robimy w wolnym czasie?

 

TYDZIEŃ 4- 27.11.2017-01.12.2017

CELE:

-zapoznanie z literą l – małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-utrwalanie poznanych liter.

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

-rozwijanie sprawności fizycznej.

-umuzykalnienie dzieci,

-rozwijanie aktywności twórczej.

-rozwijanie słuchu fonematycznego,

-integrowanie się dzieci.

-rozwijanie mowy,

-rozwijanie sprawności fizycznej

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Grupa VI- 6 latki

Nauczyciele: Anna Krysztofiak, Żaneta Tomczak- Piekiełko

 

Blok tematyczny: Jesienią w sadzie

Termin realizacji: 02-06.10.2017

Cele ogólne:

  • -zapoznanie z owocami z polskich sadów.
  • -zapoznanie z literą o – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanej litery.
  • -umuzykalnianie dzieci,
  • -rozwijanie sprawności fizycznej
  • -zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb: 1, 2,
  • -rozwijanie sprawności manualnej.

-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

Blok tematyczny: Warzywa znane i lubiane

Termin realizacji: 09-13.10.2017

Cele ogólne:

  • -zapoznanie z literą a – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • -zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,
  • -rozwijanie sprawności fizycznej.
  • -umuzykalnianie dzieci,
  • -zachęcanie do wykonywania prostych potraw.
  • -rozwijanie sprawności manualnych,
  • -rozwijanie mowy,
  • -rozwijanie słuchu fonematycznego

Blok tematyczny: Moja rodzina

Termin realizacji: 16-20.10.2017

Cele ogólne:

  • -zapoznanie z literą m – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanych liter.
  • -rozwijanie mowy,
  • -wyzwalanie i inspirowanie aktywności ruchowej.
  • -umuzykalnianie dzieci,
  • -rozwijanie sprawności manualnych.
  • -zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem,
  • -zapoznanie z historią własnej rodziny.
  • -rozwijanie sprawności fizycznej.

Blok tematyczny: Zwierzęta domowe

Termin realizacji: 23-27.10.2017

Cele ogólne:

  • -zapoznanie z literą e – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • -utrwalanie poznanych liter.
  • -rozwijanie mowy,
  • -rozwijanie sprawności fizycznej
  • -rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • -zapoznanie z hodowlą psa.
  • -zapoznanie z wyglądem cyfry 4,

          -rozwijanie sprawności manualnej

PIOSENKI DO NAUKI NA PAŹDZIERNIK

 

„IDĄ WITAMINKI”

  1. Zapukała raz marchewka do przedszkola, Za marchewka Ida groszek i fasola,

Z tyłu się fasolka toczy i przeciera złote oczy. Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref.  Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie! Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

  1. Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek, A za drzwiami stoją warzywa spóźnione: Pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek. Do przedszkola dzisiaj wszystkie chcemy wejść.
  2. Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach, A kalafior wskoczył prosto do garnuszka. Dzieci szybko myją ręce i czekają, by czym prędzej Z jarzynkami przy stolikach spotkać się!

„MOJA RODZINA”

  1. Kiedy rodzina jest w komplecie, Jest tak radośnie, jest tak bezpiecznie.

Bo kto rodzinę fajną ma, Ten jest szczęśliwy tak jak ja. (bis)

Ref. Tata nauczy, mama przytuli, Jak brat i siostra nikt nie zrozumie.

Więc mów co chcesz i myśl, co chcesz, Rodzina ton wspaniała rzecz!

Więc mów, co chcesz i myśl, co chcesz, Rodzina to jest najważniejsza rzecz!

  1. Rodzice bardzo mnie kochają, Czasami skarcą, czasami pochwalą.

Ja o tym bardzo dobrze wiem –  Tak właśnie wychowują mnie (bis)

 

WIERSZ NA PAMIĘĆ  „Wiersz dla mamy” I.Landau

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

Dla ciebie słońce i chmury,

Dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

Jesienią – liście jesienne…

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

Dziś, jutro i codziennie!

 

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

GRUPA VI

Nauczyciele: Anna Krysztofiak, Żaneta Tomczak- Piekiełko

Blok tematyczny: W przedszkolu

Termin realizacji: 04-08.09.2017

Cele ogólne:

– poznawanie nowych pracowników, zapoznanie z nową salą i mieszczącymi się w niej pomieszczeniami,

-zapoznanie ze znaczkiem rozpoznawczym,

-podawanie wiadomości o sobie, wymienianie nazw poszczególnych części ciała,

-umuzykalnienie dzieci,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-rozwijanie mowy,

– rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych,

-ustalenie umów i zasad obowiązujących w przedszkolu

Blok tematyczny: W przedszkolu

Termin realizacji: 11-15.09.2017

Cele ogólne:

-integrowanie grupy,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-rozwijanie mowy

-rozwijanie sprawności manualnej,

-umuzykalnienie dzieci,

-rozwijanie szybkości i zwinności,

-rozwijanie umiejętności liczenia,

-przygotowanie do nauki czytania

Blok tematyczny: Moja droga do przedszkola

Termin realizacji:18-22.09.2017

Cele ogólne:

– zapoznanie z zasadami ruchu drogowego,

-rozwijanie mowy,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-umuzykalnienie dzieci,

-zapoznanie z figurą geometryczną kołem,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-zapoznanie z rolą samochodów specjalistycznych,

-nazywanie nazwy aktualnego miesiąca.

Blok tematyczny: Nadeszła jesień

Termin realizacji: 25-29.09.2017

Cele ogólne:

zapoznanie dzieci z oznakami jesieni,

– rozwijanie wrażliwości słuchowej,

-rozwijanie zainteresowań plastycznych,

-rozwijanie słuchu fonematycznego,

-rozwijanie sprawności ruchowej,

-orientacja w schemacie ciała,

-budzenie zainteresowania przyrodą

– rozwijanie mowy,

-rozwijanie aparatu artykulacyjnego

 

 

PIOSENKI NA WRZESIEŃ

Znowu w przedszkolu (sł. i muz. J. Kucharczyk).

  1. Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato

i wakacje już skończą się,

wrócą dzieci do przedszkola,

bo w przedszkolu fajnie jest.

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,

w naszym przedszkolu miło płynie czas.

Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,

więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

  1. Poznajemy literki i cyferki

i wierszyków uczymy się.

I śpiewamy, i tańczymy,

tu jest piękny każdy dzień.

Ref.: W naszym…

III. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki

tak radośnie witają mnie.

Co dzień świetnie się bawimy.

Czy gdzieś będzie lepiej? Nie

Idzie jesień poprzez świat (sł. i muz. K. Gowik).

  1. Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,

w polu kopią kartofelki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.

Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!

Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.

Witaj, witaj wśród nas, witaj wśród nas!

  1. W sadzie jabłka malowane do koszyka skaczą same.

Babie lato plącze nitki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

Ref.: Idzie jesień…

III. W lesie kwitną piękne wrzosy,

grzybki rosną w kroplach rosy.

Na wycieczkę chodźmy razem, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

WIERSZ J. Koczanowskiej Przejście przez ulicę.

W dużym mieście wielki ruch, samochodów wiele,

jeśli chcesz bezpiecznym być, musisz o tym wiedzieć:

przez ulicę można przejść tylko w takim miejscu,

gdzie mrugają światła dwa, pasy są na przejściu.

To czerwone woła: STOP, stój i czekaj grzecznie,

a zielone prosi: idź, możesz przejść bezpiecznie.

Zapamiętaj jeszcze to: gdy po mieście chodzisz,

musisz pod opieką być dorosłej osoby.