Wychowawca : Karolina Daśko

Nauczyciel : Justyna Matejko

Pomoc nauczycieli : Joanna Rutecka

 

 

Wierszyk grupy :

„Żaba i żuk”

Duża żaba nad kałużą 
napotkała żuka.
Żuk na nóżki buty włożył 
i butkami puka.
Żółte butki, żółty szalik
i żółty kapelusz.
Pyta żaba: „Dokąd bieżysz,
mój ty przyjacielu?”
„Idę żabko na przyjęcie
do pana bociana.
Będzie żuraw, żółw i jeżyk.
Chodź i ty kochana.

 


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO–WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZE
NA MIESIĄC MAJ
 

Tydzień : 7.05 – 11.05.2018

Temat kompleksowy : W świecie muzyki

Cele ogólne:

– zbiorowe i indywidualne śpiewanie piosenek.

– wykonywanie akompania­mentu do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo (tworzenie
orkiestry)

– wykonywanie instrumen­tów perkusyjnych z różnych materiałów.

– czytanie krótkich, ilustro­wanych tekstów.

– określanie kierunków ru­chu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od.

 

Tydzień : 14 – 18.05.2018

Temat kompleksowy :

 Łąka wiosną

Cele ogólne:

– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– określenie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt.

– czytanie krótkich, ilustro­wanych tekstów.

– poznawanie nominałów wybranych monet i bank­notów; używanie ich papie­rowych sylwet w zabawie.

 

Tydzień : 21-25.05.2018

Temat kompleksowy : Moi rodzice

Cele ogólne:

– podawanie informacji, jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują

– opisywanie wyglądu ro­dziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter)

– określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny.

– przygotowanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków,

– czytanie krótkich, ilustro­wanych tekstów

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzy­staniem palców i innych zbiorów zastępczych

– rozpoznawanie cyfr i licz­by 10

 

Tydzień : 28.05 – 1.06.2018

Temat kompleksowy : Takie same i inne

Cele ogólne:

– nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich za­mieszkania, warunków kli­matycznych, w jakich żyją

– poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie),

– zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata.

– dostrzeganie swojej nie­powtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.

– czytanie krótkich, ilustro­wanych tekstów.

– określanie podstawowych cech różniących poszcze­gólne figury.

 

PIOSENKI

Czarodziejski koncert

 

  1. Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,

Wyczarują piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.

Pan dyrygent już gotowy, chce, by wszystkie go słuchały,

A nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.

 

Ref. Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,

Bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego…

 

  1. Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,

Wiolonczela i altówki dają dźwięki jak lizak słodki.

Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.

Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania!

 

 

Wiosna na łące

  1. Dziś na łąkę przyszła Wiosna w kwiecistej sukience
    budzi maki i stokrotki, jaskry i kaczeńce

 

Ref. Ptaki trele wyśpiewują świeci ciepłe słońce
w rosie kąpią się biedronki. Wiosna już na łące!

  1. Świerszcz zielone stroi skrzypce da dziś pierwszy koncert
    Tańczą pszczoły i motyle żabki i chrabąszcze.

Ref. Ptaki trele…

  1. Tak się wszyscy cieszą wiosną tańczą i śpiewają
    nawet krecik wyszedł z norki z myszką pląsa żwawo

Ref. Ptaki trele…
 

WIERSZ

  1. Szelągowska „Mój przyjaciel”

Radość wielka mnie rozpiera

Gdy mam obok przyjaciela

On uważnie mnie wysłucha

Wiem, że mogę mu zaufać.

 

Jak nikt inny mnie rozśmieszy

W chwilach smutku mnie pocieszy

To on zawsze mi doradza

I tajemnic mych nie zdradza

 

Bez wahania mi pomoże

Wtedy, gdy czuję się gorzej

I niczego się nie boję,

Kiedy obok niego stoję

 

Lubię lekcje z nim odrabiać

I świat cały z nim poznawać

Chętnie wszystkim się z nim dzielę

Bo jest moim przyjacielem.

 


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO–WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZE
NA MIESIĄC MARZEC


Tydzień : 5.03 – 9.03.2018

Temat kompleksowy : Zwierzęta sprzed milionów lat

Cele ogólne:

– poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości

– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin występujących w tamtym okresie

– poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych

– zapoznanie z literą u – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności wokalnych

 

 

Tydzień : 12.03. – 16.03

Temat kompleksowy : Kołobrzeg – moje miasto

Cele ogólne:

– poznanie herbu miasta Kołobrzeg

– utrwalenie nazw oraz miejsc ważnych dla historii miasta

– tworzenie projektu herbu miasta

– utrwalenie dotychczas poznanych liter

– wykonywanie działań dodawania i odejmowania

 

 

Tydzień : Idzie wiosna

Temat kompleksowy : 19.03 – 30.03

Cele ogólne:

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną

– poznawanie zwiastunów wiosny

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

– rozpoznawanie cyfr

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

– rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10

 

 

PIOSENKI

„Wiosenne buziaki”

  1. Już rozgościła się wiosna,

słońce i kwiaty przyniosła.

Huśta się lekko na tęczy,

motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

 

Ref: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz,dwa, trzy

bzyczą jak pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

bez wiosny było tu źle.

 

  1. Słońce rozdaje promyki,

gonią się w lesie strumyki.

Mrówki zaczęły porządki,

a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

 

„Wołanie wiosny”

  1. Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

 

Ref.  Zielona wiosenka nas woła,

zielona  panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące.

 

  1. Na gałęziach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

 

  1. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!



WIERSZ

 

  1. Beręsewicz „Wielkanoc”

 

Jajko z napisem „Pisanka Janka”

to była, przyznam, niespodzianka,

bo u nas w domu, aż do tej pory,

każdy malował jajka we wzory.

Ale poza tym, jak się wydaje,

nie ucierpiały stare zwyczaje:

były palemki, serdeczne słowa,

spacer, życzenia, babka drożdżowa,

a w śmigus-dyngus po dwóch minutach

wszystkim świątecznie chlupało w butach.

 

 


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO–WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZE NA MIESIĄC LUTY

Tydzień : 29.01. – 2.02.2018

Temat kompleksowy : Zabawy na śniegu

Cele ogólne:

– uświadamianie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zasad

– kształtowanie nawyku dbania o zdrowie

– wprowadzenie litery – g-

– rozwijanie mowy

– poznawanie nazw dni tygodnia

– poznanie cyfry 7

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

 

Tydzień : 5.02 – 9.02.2018

Temat kompleksowy : Tak mija nam czas

Cele ogólne:

– dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu

– dostrzeżenie roli kalendarza oraz zegara w życiu człowieka

– wprowadzenie litery – w

– nabycie umiejętności odczytywania czasu z zegara analogowego

– rozwijanie umiejętności wycinania

– rozwijanie umiejętności dodawania

– poznawanie nazw miesięcy

 

Tydzień : 12.02. – 16.02.2018

Temat kompleksowy : Nie jesteśmy sami w kosmosie

Cele ogólne:

– poznanie modelu kuli ziemskiej

– poznanie planet Układu Słonecznego

– wprowadzenie litery – P

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8

– rozwijanie prawidłowych reakcji na współzawodnictwo

– rozwijanie aktywności twórczej

 

Tydzień : 19.02. – 23.02.2018

Temat kompleksowy : Życie w oceanie

Cele ogólne:

– poznawanie życia zwierząt morskich

– zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt morskich

– poznawanie ciekawostek na temat życia w oceanie

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– tworzenie zadań z treścią do prostych działań odejmowania i dodawania

– rozwijanie sprawności manualnej

 

 

Tydzień : 26.02. – 2.03.2018

Temat kompleksowy : W świecie zwierząt

Cele ogólne:

– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt

 – nazywanie domów zwierząt oraz sposobów odżywiania

– wprowadzenie litery – z

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania



 

PIOSENKI

„Szybko mija czas”

 

  1. Mknie godzina za godziną, szybko mija czas,
    nie dogonisz ani chwili, czas tak goni nas.
    Już minęło kilka godzin, już się kończy dzień,
    więc nie zmarnuj ani chwili, spiesz się, spiesz się, spiesz!Ref.: Tik-tak, tik-tak, bim-bom-bam !
    Zegar nam odmierza czas.
    Tik-tak, tik-tak, bim-bom-bam!
    Czas wciąż goni nas2. Nowa kartka kalendarza, już kolejny dzień.
    Poniedziałek, wtorek, środa, dziś już piątek jest.
    Mija tydzień za tygodniem, miesiąc minął już.
    I kolejny rok się kończy, nowy już tuż-tuż.

    Ref.: Tik-tak, tik-tak, bim-bom-bam !
    Zegar nam odmierza czas.
    Tik-tak, tik-tak, bim-bom-bam!
    Czas wciąż goni nas

    3. Tak niedawno byłeś mały, dziś już duży tak
    czas przedszkola szybko mija, choć to piękny czas
    Lecz niedługo będzie szkoła, studia, praca znów.
    Tak jak mama, tak jak tata będziesz duży już.

 

 

„Kosmiczny sen”

  1. Czterej kosmici przylecieli, 

 w moim pokoju przystanęli. 

 Mówią: „Dzień dobry, my przepraszamy, 

 ale pewnego chłopca szukamy. 

 Ten chłopiec wielkim jest leniuszkiem 

 i często chowa się pod łóżkiem, 

 Nie słucha taty, na brata krzyczy 

 i nie chce mamie swej pomóc w niczym 

 

 Ref.: A przecież trzeba dobrym być, 

 słodką minę mieć, 
bo inaczej trochę wstyd… 

 Być leniuszkiem? Nie! 

 Być kłamczuszkiem? Nie! 

 Lepiej iść do mamy i przytulić się. 

 

  1. Czterej kosmici odlecieli,

 porozmawiać z kim nie mieli. 

 A ja czerwony jak pan buraczek 

 pod łóżkiem leżę, ze wstydu płaczę… 

 A potem bardzo się zdziwiłem, 

 bo się po prostu obudziłem. 

 To tylko sen był, och, wspaniale! 

 Już nigdy zły nie będę wcale. 

 Ref.: A przecież trzeba….


 

WIERSZ

  1. Frączek „Chichopotam”

 

Wyszedł z błota hipopotam:

– Cha-chi-cho-cha! – zachichotał

 

Słoń zbudzony owym dźwiękiem

Zakołysał trąbą z wdziękiem

 

– Tru – tu-tu –tu! Mój sąsiedzie!

Co cię śmieszy, można wiedzieć?

 

Hipopotam rzec coś chciał,

Lecz nie zdołał bo się śmiał.

 

Żółw guzdrała wietrząc psotę

Zaraz przygnał tu galopem,

Stado strusi zbaraniało

A lew ryknął: – Co się stało?!

 

Hipcio zerknął na nich i…

Znów się chichrał – Chi, chi, chi

-Czy Pan ze mnie się naśmiewa?

Spytał pawian, schodząc z drzewa.

Chciał na śmieszka się obrazić

Lecz.. chichotem się zaraził.

 

Wnet się śmiała cała plaża

Wąż, aż skręcał się i tarzał

Żółw rechotał, zebry rżały,

Śmiechem parskał lew wspaniały.

 

Calusieńki świat chichotał!

 

Kto to sprawił? CHICHOPOTAM!

Ten wesołek rodem z błota.

 

 


 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO–WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZE NA MIESIĄC LISTOPAD

Tydzień : 6.11. – 10.11.2017

Temat kompleksowy :
Polska – nasza ojczyzna

Cele ogólne :

  • Utrwalenie umiejętności pisania oraz odczytywania dotychczas poznanych liter
  • Utrwalenie wiedzy dotyczącej dotychczas poznanych cyfr
  • Rozpoznawanie symboli narodowych
  • Kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu Polski
  • Rozwijanie umiejętności manualnych
  • Rozbudzanie szacunku do ojczyzny, lokalnego patriotyzmu

 

Tydzień : 13.11. – 17.11.2017

Temat kompleksowy :
Urządzenia elektryczne

Cele ogólne :

  • zapoznanie się z literą t – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozwijanie mowy
  • umuzykalnienie dzieci
  •  zapoznanie się z zapisem cyfrowym liczby 5
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • kształtowanie nawyku sprzątania po zabawie

 

Tydzień : 20.11. – 24.11.2017

Temat kompleksowy : Pada deszcz

Cele ogólne:

  • zapoznanie z literą d-małą i wielką, drukowana i pisaną
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej dotychczas poznanych figur geometrycznych oraz wprowadzenie prostokąta
  • rozbudzanie zainteresowania doświadczeniami związanymi z przyrodą
  • rozwijanie umiejętności manualnych
  • rozwijanie zainteresowań wiedzą przyrodniczą z zakresu przyrody nieożywionej
  • rozwijanie sprawności fizycznej

 

Tydzień : 27.11. – 1.12.2017

Temat kompleksowy :
Zdrowie naszym skarbem

  • zapoznanie z literą k – małą wielką, drukowaną i pisaną
  • rozwijanie szacunku do zwierząt
  • zwracanie uwagi na potrzebę zdrowego odżywiania
  • uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków
  • zachęcanie do wykonania zdrowych kanapek


 PIOSENKI

Taniec w deszczu

1. Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.
Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz! 
Lato odfrunęło razem z bocianami
Zostawiło stado szarych chmur.Ref. Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.
Po przygodę wyrusz z nią bardzo mokrą drogą,
Chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!
Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!2. Deszcz zagląda w nasze okna, woła nas:
„Chodźcie do mnie trochę zmoknąć, czas w sam raz!
Zatańczymy razem pod parasolkami,
Ze mną nigdy nie znudzicie się!”3. Puka, stuka zimny deszczyk, żal go nam.
Kto pobiegnie za nim pierwszy: ty czy ja?
Trochę potańczymy w kurtkach i kaloszach,
Jesień z deszczem może nie być zła! 

 

Uśmiechnij się do sera

1. Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak
I cały świat jest zły, tak jak ty!
I ciągle mówisz nie ! I obiad też jest be!
Więc radę dobrą dam dzisiaj ci!Ref.:    Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,
Kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.
Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,
pomachaj do marchewki już z daleka.
Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,
Na spacer co dzień iść i dobry humor mieć,
I dobry humor mieć!2.    Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są
I dadzą siłę ci, raz, dwa, trzy!
Owoców słodki sok przez cały długi rok
Uśmiechu doda i otrze łzy!
Ref.:    Uśmiechnij się do sera …3.    Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.
Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?
Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi!
A za marudą zamkniesz już drzwi!

Ref.:    Uśmiechnij się do sera…

 

WIERSZ

Listopad J. Koczanowska

Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć
żeby zobaczyć wiele zalet.Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.Wiatr głośno śpiewa , mgły wirują
deszcz kropelkami w okno stuka
to jest melodia listopada
niezwykle piękna, chociaż smutna.

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO–WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Blok tematyczny: Jesienią w sadzie

Termin realizacji: 2.10. – 6.10.2017

Cele ogólne:

  • zapoznanie z owocami z polskich sadów
  • zapoznanie z literą o – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • umuzykalnienie dzieci
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb: 1, 2
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego

 


Blok tematyczny: Warzywa znane
 i lubiane

Termin realizacji: 9.10. – 13.10.2017

Cele ogólne:

  • zapoznanie z literą a – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3
  • umuzykalnienie dzieci
  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie mowy
  • słuchu fonematycznego

 

Blok tematyczny: Moja rodzina

Termin realizacji: 16.10. – 20.10.2017

Cele ogólne:

  • zapoznanie z literą m: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • zapoznanie z historią własnej rodziny,
  • nazywanie członków rodziny
  • rozwijanie mowy
  • umuzykalnienie dzieci
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem

Blok tematyczny: Zwierzęta domowe

Termin realizacji: 23.10. – 27.10.2017

Cele ogólne:

 

  • zapoznanie z literą e małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • utrwalenie poznanych liter
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • zapoznanie z hodowlą psa
  • zapoznanie z wyglądem cyfry 4
  • rozwijanie sprawności manualnej

 

 

Blok tematyczny: Domy i domki

Termin realizacji: 30.10. – 3.11.2017

Cele ogólne:

  • zapoznanie z literą – i – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • utrwalenie poznanej litery
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • zapoznanie z figurą geometryczną – trójkątem
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozpoznawanie i nazywanie domów zwierząt


PIOSENKI 

Moja rodzina 


Kiedy rodzina jest w komplecie
jest tak radośnie, jest tak bezpiecznie
Bo kto rodzinę fajną ma
ten jest szczęśliwy tak jak ja

 

Ref. Tata nauczy, mama przytuli
jak brat i siostra nikt nie zrozumie.

Więc mów co chcesz i myśl co chcesz
Rodzina to wspaniała rzecz!
Więc mów co chcesz i myśl co chcesz
Rodzina to najważniejsza  rzecz!

 

Rodzice bardzo mnie kochają
Czasami skarcą, czasami pochwalą
Ja o tym bardzo dobrze wiem
tak właśnie wychowują mnie.

  

Popatrzcie na jamniczka 

Popatrzcie na jamniczka

wyturlał się z koszyczka,

zaczaił się na babcię

i porwał babci kapcie.

 

Ref. A jak spał, a jak spał

taką grzeczną minę miał / bis

 

Poszarpał chustkę w róże

i zrobił dwie kałuże,

a moją nową lalkę

zaciągnął pod wersalkę.

Ref. A jak spał…

 

A teraz gdzieś ucieka

i szczeka, szczeka, szczeka,

łapiemy więc jamniczka,

niech wraca do koszyczka.

Ref. A jak spał…

 

WIERSZ

Wiersz dla mamy

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie jest ten wierszyk

Dla Ciebie słońce i chmury

Dla Ciebie tęcza i wietrzyk

Wiosą i latem – kwiaty

Jesienią – liście jesienne…

Bądź szczęśliwa mamusiu

Dziś, jutro, codziennie!

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ :

Blok tematyczny: W przedszkolu

Termin realizacji: 1.09 – 8.09 

Cele ogólne:

  • Ustalanie i przestrzeganie umów i zasad regulujących pracę w grupie
  • Zapoznanie ze znaczkami rozpoznawczymi
  • Podawanie wiadomości na swój temat
  • Utrwalanie nazw części ciała
  • Umuzykalnianie dzieci
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji

 

Blok tematyczny: Znowu w przedszkolu

Termin realizacji: 11.09 – 15.09.2017 

Cele ogólne:

  • Integrowanie grupy
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Wypowiadanie się na temat wakacji
  • Rozwijanie sprawności manualnej
  • Liczenie w zakresie sześciu
  • Rozwijanie mowy
  • Rozpoznawanie zapisu swojego imienia

 

  

Blok tematyczny: Moja droga do przedszkola

Termin realizacji: 18.09 – 22.09.2017 

Cele ogólne:

  • Zapoznanie z zasadami ruchu drogowego
  • Rozwijanie mowy
  • Aktywne wykonywanie ćwiczeń
  • Rozpoznawanie koła wśród innych figur
  • Rozwijanie sprawności manualnej
  • Rozpoznawanie numerów alarmowych oraz pojazdów specjalistycznych
  • Nazywanie miesięcy w roku – utrwalenie nazwy wrzesień

 

Blok tematyczny: Nadeszła jesień

Termin realizacji: 25.09 – 29.09.2017 

Cele ogólne:

  • Poznanie oznak jesieni
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowe
  • Rozwijanie zainteresowań plastycznych
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie orientacji w schemacie swojego ciała
  • Budzenie zainteresowań przyrodniczych
  • Rozwijanie wyraźnej mowy

 

PIOSENKI

,,Znowu w przedszkolu’’

Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato  i wakacje już skończą się,

wrócą dzieci do przedszkola,  bo w przedszkolu fajnie jest.

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,

w naszym przedszkolu miło płynie czas.

Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,

więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

Poznajemy literki i cyferki i wierszyków uczymy się.

I śpiewamy, i tańczymy, tu jest piękny każdy dzień.

Ref.: W naszym…

Tutaj zawsze koledzy, koleżanki tak radośnie witają mnie.

Co dzień świetnie się bawimy. Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!
  

„Idzie jesień poprzez świat”

Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,

w polu kopią kartofelki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

 

Ref: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.

Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!

Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.

Witaj, witaj wśród nas, witaj wśród nas!

 

W sadzie jabłka malowane do koszyka skaczą same.

Babie lato plącze nitki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

 

W lesie kwitną piękne wrzosy,

grzybki rosną w kroplach rosy.

Na wycieczkę chodźmy razem, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas

 

WIERSZ

  1. Galica „Grzeczne słówka”

Dziękuję, przepraszam i proszę, 
Trzy słówka za małe trzy grosze
I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna 
Znają te słówka na pewno. 

To przecież niewiele kosztuje, 
Gdy powiesz, uprzejmie dziękuję. 
Korona ci z głowy nie spadnie na pewno. 
Nawet, gdy jesteś królewną. 

Trzy słówka za małe trzy grosze:
Dziękuję, przepraszam i proszę.